«مورین داود Maureen Dowd» ستون نویس روزنامه نیویورک تایمز از تلاش «جرد کوشنر» داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ برای تطمیع وی به منظور انتشار مقاله ها و توئیت های تمجیدی درباره رئیس جمهوری آمریکا خبر داد.

به گزارش یوپنا به نقل از ایرنا، بامداد یکشنبهکوشنر به خانم داود گفته بود: فکر می کنم با یک یادداشت خوب و دو توئیت یا دو یادداشت و یک توئیت خوب بتوانی دوباره نظر لطف او (ترامپ) را جلب کنی.
این پیشنهاد پس از آن مطرح شده بود که داود در جریان مبارزات انتخاباتی سال ۲۰۱۶ ترامپ را ریاکار نامید زیرا ترامپ از روابط غیراخلاقی بیل کلینتون رئیس جمهوری سابق آمریکا انتقاد کرده بود. بیل کلینتون همسر هیلاری کلینتون رقیب دموکرات ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶ است.
ترامپ، داود را «تهی مغز عصبی» نامیده بود. داود در پاسخ به پیشنهاد کوشنر گفته بود: هرگز چنین اتفاقی نخواهد افتاد.
گفت وگوی داود و کوشنر اندکی پس از رئیس جمهوری شدن ترامپ انجام شده بود. ترامپ روابط پرتنشی با رسانه ها دارد و مطبوعات مخالفت خود را «اخبار جعلی» می نامد.
در تازه ترین جدال میان رئیس جمهوری آمریکا و مطبوعات این کشور، نیویورک تایمز چهارشنبه هفته گذشته یادداشتی بدون امضا منتشر کرد که بنا به اعلام این روزنامه نویسنده این مقاله یک «عضو ارشد دولت» ترامپ است.
این مقاله به تشریح اوضاع مشوش کاخ سفید پرداخت و نویسنده گفته، جناح «مقاومت» با «بدترین امیال» ترامپ مخالفت می کند. کاخ سفید انتشار این مقاله را محکوم و جستجو برای شناسایی نویسنده را آغاز کرده است.