رهبر کره شمالی گفت که کشورش با اتکا به ساختار و منابع داخلی، یک اقتصاد قوی ایجاد خواهد کرد.

به گزارش یوپنا، خبرگزاری مرکزی کره شمالی روز دوشنبه گزارش کرد ‘کیم جونگ اون’ به دنبال برگزاری مراسم هفتادمین سالگرد تاسیس این کشور با شماری از مقام های ارشد، دیپلمات ها و اعضای کابینه دیدارهایی داشته است.
وی در یکی از این نشست ها که با حضور مقام های ارشد کره شمالی برگزار شد بار دیگر تاکید کرده است کشورش برای ساخت اقتصاد قوی از همه توان و منابع استفاده خواهد کرد.
این چندمین بار در روزهای اخیر است که رهبر کره شمالی تاکید می کند برای ساخت اقتصاد قوی باید به منابع داخلی بشدت تکیه کرد.
البته او خاطر نشان کرد که کره شمالی به سمت هر کشوری که خواستار دوستی باشد و در امور داخلی اش مداخله نکند و حق حاکمیت را نایده نگیرد، دست دوستی دراز می کند.
علاوه بر رهبر کره شمالی ‘کیم یونگ نام’ مرد شماره دو این کشور هم از همه مردم خواسته است با همراهی یکدیگر ساختار اقتصادی بسیار قوی را شکل دهند.
وی همزمان از بابت بهبود روابط با کره جنوبی ابراز خرسندی کرد و این را برای پیشبرد صلح و ثبات در منطقه مهم توصیف کرد.
کره شمالی در تلاش است تا با بهبود روابط با کره و بهره گیری از منابع داخلی، زخم تحریم های آمریکا را التیام بخشیده و وضعیت اقتصادی را متحول کرده و همزمان به رشد مناسبی دست یابد.
هیاتی از کره جنوبی روز چهارشنبه گذشته در پیونگ یانگ با رهبر کره شمالی دیدار کرد در آن دیدار کیم قول داد به تعهداتش برای خلع سلاح هسته ای پایبند باشد.
به دنبال آن ملاقات، کره جنوبی فرستاده های ارشد خود را به ژاپن و چین اعزام کرد تا گزارش آن نشست را در اختیار دو کشور قرار دهند.
‘شینزو آبه’ نخست وزیر ژاپن در ملاقات با فرستاده کره جنوبی از بهبود روابط دو کره ابراز خرسندی کرد و گفت مایل است شخصا دیداری با رهبر کره شمالی داشته باشد./ایرنا