استفاده از اپلیکیشن های کاربردی و محبوب مانند برنامه های تاکسی یاب همراه تا بدان حد گسترش یافته که حتی در کشورهای جنگ زده و بی ثابتی مانند سودان نیز قابل استفاده هستند.

به گزارش یوپنا به نقل از اسین ایج، شرکت کریم که در منطقه غرب آسیا و در کشورهای مختلف خدمات تاکسی یابی با استفاده از گوشی همراه ارائه می دهد، این بار ارائه خدمات خود را در سودان آغاز کرده است.

کریم یکی از اولین شرکت های بین المللی است که پس از پایان تحریم های اقتصادی آمریکا بر علیه سودان از سال گذشته میلادی فعالیت خود را در این کشور آغاز کرده است.

مقر این شرکت در دوبی واقع است و خدمات حمل و نقل خود را در بیش از ۱۰۰ شهر در ۱۴ کشور در منطقه غرب آسیا، شمال آفریقا و جنوب آسیا ارائه می دهد در سال ۲۰۱۷ ارزشی بالغ بر ۱.۲ میلیارد دلار داشته است.

سودان هم اکنون به علت کمبود دسترسی به ارز با بحران های گسترده اقتصادی مواجه است و بازار سیاه دلار در آن باعث کاهش واردات و افزایش شدید قیمت ها شده است.

خدمات کریم هم اکنون در پایتخت این کشور خارطوم در دسترس است و ۱۰ سودانی نیز به عنوان کارمند این شرکت استخدام شده اند. صدها راننده نیز برای همکاری با کریم با آن قرارداد بسته اند. قرار است تعداد کارمندان کریم در سودان به ۳۰ نفر افزایش یابد و این شرکت در یک کشور دیگر در شمال شرق آسیا نیز فعالیت کند.