اعطای بالاترین نشان دولتی بولیوی به محمد جواد ظریف
اعطای بالاترین نشان دولتی بولیوی به محمد جواد ظریف

بالاترین نشان دولتی بولیوی توسط وزیر امور خارجه این کشور به محمدجواد ظریف اعطا شد.

به گزارش یوپنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، این نشان صبح دیروز(شامگاه جمعه به وقت تهران) بعد از سخنرانی ظریف در بزرگترین همایش اقتصادی دو کشور توسط «داوید چوکه هووانکا» وزیر امورخارجه بولیوی به محمدجواد ظریف اعطا شد.
نام این نشان، «کندُر دِ لُس آندِس» (Cóndor de los andes) است.
وزیر امور خارجه کشورمان و هیات همراه سفر به ۶ کشور آمریکای لاتین را از یکشنبه این هفته آغاز کرده است؛ بولیوی شب گذشته استقبال بی نظیری از ظریف داشت. هنگام ورود وی گارد احترام و مراسم استقبال رسمی با حضور وزیر امور خارجه این کشور برگزار و سرود ملی دو کشور نواخته شد. این مراسم حدود ساعت ۱۰ شب به وقت محلی انجام شد درحالی که در این ساعت معمولا مراسم استقبال رسمی برگزار نمی شود.
آخرین مقام رسمی که از سوی جمهوری اسلامی ایران به بولیوی سفر کرده است، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری در سال ۱۳۹۳ برای شرکت در اجلاس گروه ۷۷ بود.
مورالس نیز آبان گذشته برای شرکت در اجلاس اوپک گازی به ایران سفر کرد و آخرین وزیر امورخارجه ایران علی اکبر صالحی بود که در سال ۱۳۹۱ به بولیوی آمده بود.
روابط سیاسی ایران و بولیوی بطور رسمی از سال ۱۳۸۶ آغاز شده است و اسفندماه ۱۳۸۶ سفارت ایران در بولیوی گشایش یافت و سال ۱۳۸۹ سفارت این کشور در تهران دایر شد.