احداث اولین کارخانه در هجدهمین منطقه ویژه اقتصادی
احداث اولین کارخانه در هجدهمین منطقه ویژه اقتصادی

متولی ۳ منطقه از مناطق ویژه ایمیدرو، ۲ منطقه ایدرو و حدود ۱۲ منطقه نیز سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی است.

کلنگ اولین کارخانه منطقه ویژه اقتصادی گرمسار با حضور وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت و رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به زمین زده شد.

به گزارش یوپنا به نقل از عصرایران، محمدرضا نعمت زاده در مراسم کلنگ‌زنی این کارخانه گفت: قرار گرفتن در جاده سراسری شرق و غرب و نیز جنوب شرق و غرب کشور امتیاز خوبی برای این منطقه ویژه محسوب می شود.

شمار مناطق ویژه اقتصادی به ۱۸ منطقه رسید

وزیر صنعت با اشاره به وجود ۱۷ منطقه ویژه اقتصادی دیگر در کشور گفت: متولی ۳ منطقه از این مناطق ایمیدرو (سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی) و ۲ منطقه نیز ایدرو (سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران) است و ۱۲ منطقه نیز زیر نظر سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی فعالیت می‌کنند.

سیدمحسن تسلطی، عضو هیات‌مدیره منطقه ویژه اقتصادی گرمسار نیز در این مراسم با اشاره به تاسیس شبکه آب‌رسانی به طول ۲۱ کیلومتر و قطر ۴۰۰ میلی‌متر برای این منطقه گفت: منطقه ویژه گرمسار زیر نظر سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و با کاربری‌های صنعتی، تجاری و خدماتی به وسعت ۲۰۰ هکتار اراضی مسطح و مناسب احداث می شود.

ضرورت انجام دو ساله ۸۰ درصد از سرمایه‌گذاری‌ها

وی با تاکید بر ضرورت انجام ۸۰ درصد از سرمایه‌گذاری‌ها در سال‌های اول و دوم احداث این‌گونه مناطق، افزود: در دو هفته اخیر سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی بسیاری ازجمله از کشور ترکیه تقاضای خود را برای احداث کارخانه در این منطقه ارائه داده‌اند و تا ۴۵ روز دیگر میزبان دیگر سرمایه‌گذاران متقاضی حضور در این منطقه خواهیم بود.

مزایای منطقه ویژه گرمسار

در یک نشست خبری نیز که در حاشیه این مراسم برگزار شد، محمدعلی عزیزمحمدی، مدیر توسعه منطقه‌ای ایدرو اظهار داشت: این منطقه راه‌های دسترسی بزرگراه شرق و غرب، آزاد راه قم به گرمسار،‌ راه آهن سراسری و راه آهن شهری تهران و حومه را داراست و در این منطقه ویژه صنایع فلزی، شیمیایی، غذایی، نساجی، الکترونیک،‌ برق و سلولزی فعالیت خواهند داشت.

برنامه تبلیغات برون‌مرزی ایدرو

مجبتی نظری، مدیر ارتباطات ایدرو نیز با بیان این‌که سازمان گسترش یکی از مداخل جذب سرمایه‌گذاری خارجی در پسابرجام است، از برنامه این سازمان برای تبلیغات بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور در رسانه‌های خارجی خبر داد.

گفتنی است مناطق ویژه اقتصادی با رویکرد تولید صادرات‌گرا در کشور ایجاد شده‌اند.