دولت موضوع بدهی به بیمه ها را از طریق فروش اوراق بیمه حل می کند/ افزایش قیمت داروهای خارجی تخلف است
دولت موضوع بدهی به بیمه ها را از طریق فروش اوراق بیمه حل می کند/ افزایش قیمت داروهای خارجی تخلف است

وزیر بهداشت از فروش اوراق بیمه به عنوان اصلاحیه پیشنهادی دولت برای برای حل موضوع بدهی به بیمه ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری یوپنا، دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی، امروز شنبه، ۶ شهریور سال جاری، در جمع خبرنگاران در مشهد، با اشاره به موضوع بدهکاری به بیمه ها، اظهار داشت: موضوع بدهکاری به بیمه ها خیلی طولانی شده لذا به منظور حل این مشکل دولت اصلاحیه ای پیشنهاد کرد تا از طریق فروش اوراق بیمه مبلغ بدهی برای پرداخت تامین شود.
وی افزود: این اصلاحیه در مجلس شورای اسلامی رای آورد و مصوب شده تا اوراق بیمه تبدیل به پول و نقدینگی شود لذا اقدام لازم در این خصوص صورت می گیرد.
دکتر قاضی زاده هاشمی، درباره وضعیت قیمت داروها و افزایش سالانه آن، گفت: داروی تولید داخل هرساله ۱۰ تا ۱۲ درصد افزایش قیمت دارد، امسال نیز مجوز ۱۲ درصد مجوز افزایش قیمت داده شده تا بر اساس تورم این نرخ ها تنظیم شود.

وزیر بهداشت افزایش قیمت داروهای خارجی را تخلف اعلام کرد و اظهار داشت: داروهای خارجی به این علت که در فراخوانی بین المللی خریداری شده نباید افزایش قیمت داشته باشد و اگر جایی هم افزایشی صورت گرفته یک تخلف بوده است.
دکتر قاضی زاده  هاشمی درباره کمبود تخت های بیمارستانی به ویژه در مشهد، گفت: در این زمینه حرف و بحث زیاد شده، اما هنوز اقدامی صورت نگرفته است. اگر ظرف دو ماه آتی مباحث به مرحله اجرایی برسد مشکل برطرف خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: امید است این امر به نتیجه مطلوب برسد که البته بستگی به تصمیمات نشست های سه جانبه بین استانداری خراسان رضوی، آستان قدس رضوی و وزات بهداشت دارد.

انتهای پیام