نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: جلسه شورای سنجش با موضوع تاثیر قطعی معدل برای کنکور، صبح فردا برگزار می‌شود.

سیده «حمیده زرآبادی»، نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جلسه شورای سنجش با موضوع تاثیر قطعی معدل در کنکور، صبح فردا برگزار می‌شود، گفت: در کنار تاثیر قطعی معدل بحث ترمیم معدل مطرح می شود؛ به این معنا، چنانچه فردا موضوع تاثیر قطعی معدل مصوب شود، مافیای کلاس های کنکور مجددا جان می گیرند.

وی گفت: ترمیم معدل باعث می شود که کلاس های کنکور با هزینه های زیاد برای هر درس مجدد اقدام به ثبت نام کنند. همچنین روشی که آموزش و پرورش برای برگزاری کلاس های کنکور در نظر گرفته بیشتر جنبه پولسازی دارد و قربانیان آن، دانش آموزانی هستند که قرار است آینده‌ساز کشور باشند.

زرآبادی عنوان کرد: آموزش و پرورش باید مشکلاتی که در سیستم آموزشی داریم را رفع و ترمیم کند، اما با این طرح، نگاه مادی به آموزش و پرورش وجود دارد.

نماینده مردم قزوین درمجلس ادامه داد: در این جلسه نمایندگان وزارت بهداشت، آموزش و پرورش و اعضای کمیسیون آموزش حضور دارند.

وی اظهار داشت: کسانی که در نظام قدیم درس خوانده اند، رتبه بندی شان متفاوت بوده و با نظام جدید فرق دارد. به نظرمن، تاثیر قطعی معدل در کنکور اشکال محاسباتی دارد و بی عدالتی محسوب می شود.

زرآبادی به صحبت های وزیر آموزش و پرورش که ایشان اخیرا اعلام کرده اند این مصوبه مجلس بود، افزود: چنین مصوبه ای در مجلس نداریم و آنچه که در قانون مطرح بوده، تاثیر مثبت معدل در کنکور است.

منبع: برنا