رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان گفت : این دانشگاه در صدد راه اندازی و گسترش مراکز رشد و نوآوری در واحدهای آموزشی با هدف نهادینه کردن فرهنگ کارآفرینی در میان دانشجویان است.

رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان گفت : این دانشگاه در صدد راه اندازی و گسترش مراکز رشد و نوآوری در واحدهای آموزشی با هدف نهادینه کردن فرهنگ کارآفرینی در میان دانشجویان است.

به گزارش خبرگزاری یوپنا مهدی یوسفی  افزود: دانشگاه پیام نور استان اصفهان در زمان حاضر دارای سه مرکز رشد و نوآوری در اصفهان، اردستان و زرین شهر است و در تلاش هستیم که این مراکز در سایر واحدهای آموزشی این دانشگاه ایجاد شود.

وی با تاکید بر اینکه مراکز رشد، دانشجویان را با الفبای کارآفرینی آشنا می کند، گفت : در سال های گذشته دانش آموختگان دانشگاهی بیشترین نرخ بیکاری را نسبت به سایر گروه ها داشته اند لذا ضروری است که دانشجویان در زمان تحصیل با مهارت کارآفرینی آشنا شوند.

یوسفی با اشاره به اینکه مراکز رشد و نوآوری دانشگاه پیام نور استان اصفهان بر اساس تفاهم نامه این دانشگاه با شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، راه اندازی می شود، افزود : واحدهای فناور مستقر در این مراکز از پشتیبانی های مالی و معنوی برخوردار می شوند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان افزود : در زمان حاضر ۱۰ واحد فناور در مرکز رشد و نوآوری اصفهان مستقر هستند که زمینه های فعالیت آنها بیشتر فنی و مهندسی، کشاورزی و علوم رایانه است.

وی با بیان اینکه حدود هشت واحد فناور نیز در حال مستقر شدن در مرکز رشد و نوآوری اردستان هستند، ادامه داد : تفاهم نامه راه اندازی مرکز رشد زرین شهر با شهرداری این شهر نیز منعقد شده و کارهای مقدماتی مربوط به آن در حال انجام است.

یوسفی خاطرنشان کرد : مذاکره هایی نیز برای راه اندازی مرکز رشد و نوآوری در واحدهای خوانسار و نطنز صورت گرفته و امید است در ماه های آینده اقدام های خوبی در این زمینه انجام شود.

دانشگاه پیام نور استان اصفهان حدود ۴۵ مرکز و واحد پیام نور با ۵۳ هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی، ۳۵۰ عضو هیات علمی و ۲ هزار مدرس دانشگاهی دارد.

استان اصفهان ۲ پارک علم و فناوری، بیش از ۱۰ مرکز رشد و حدود ۵۰۰ شرکت دانش بنیان دارد.