تا به امروز از هیچ یک از مزایا استفاده نکرده ام/ برای تامین رفاه کارکنان شهرداری تا آخرین لحظه آبرو گرو می گذارم
تا به امروز از هیچ یک از مزایا استفاده نکرده ام/ برای تامین رفاه کارکنان شهرداری تا آخرین لحظه آبرو گرو می گذارم

شهردار تهران در واکنش به اخبار واگذاری بی‌ضابطه املاک به برخی مدیران شهری، گفت: بنده به عنوان محمدباقر قالیباف تا به امروز از هیچ یک از مزایا استفاده نکرده و برای تامین رفاه کارکنان شهرداری تا آخرین لحظه و حتی با گرو گذاشتن آبرو تلاش می‌کنم.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری یوپنا، محمدباقر قالیباف، امروز شنبه، ۶ شهریور سال جاری، در مراسم تجلیل از کارمندان نمونه شهرداری تهران با بیان این که دولت در همه جوامع نقش حیاتی و کلیدی دارد، گفت: دولت در یک نظام اسلامی مانند ایران ارزشمندتر است؛ چرا که در یک دولت اسلامی مقاومت قانونی و توانمندسازی ملت در مقابل نظام سلطه ایجاد می‌شود و ما به برکت فرهنگ قرآنی، وظیفه مبارزه با نظام سلطه را بر دوش داریم.

وی با بیان این که دولت‌هایی توانسته‌اند موفق و توسعه یافته شوند که در سایه کار و تلاش مردم خود قرار داشتند، گفت: کار و تلاش در یک جامعه به عنوان یک فضیلت و ارزش اجتماعی مورد توجه است و دولت‌ها زمانی می‌توانند موفق باشند که مردمان‌شان از رشد و رفاه کافی برخوردار باشند.

قالیباف با بیان این که شهرداری تهران با اتکا به پشتوانه منابع انسانی توانسته موفق باشد، اظهار داشت: مبارزه با استکبار جز با کار و فعالیت میسر نمی‌شود و در کنار آن باید علم و تجربه به میان آورده شود و همچنین اصلاح نظام اداری و اجرایی نیز باید به طور جد و در راستای بهتر شدن امورات در دستور کار قرار گیرد؛ چرا که ناکارآمدی نظام اجرایی و اداری می‌تواند منابع و فرصت‌ها را از بین برد.

وی در جمع کارکنان با بیان اینک ه در شهرداری تهران ۵۰ هزار نفر به طور مستقیم فعال هستند، گفت: در حوزه رفاهی، مادی و … همه خود را مکلف می‌دانیم که نسبت به بهتر شدن امورات گام برداریم.

قالیباف با انتقاد از تعدد تشکل و شرکت‌های مختلف در حوزه تامین منابع انسانی، تصریح کرد: یک عده در شهرداری رسمی هستند و مابقی جزو نیروهای قراردادی قرار دارند که در زیر مجموعه شرکت‌های مختلف قرار دارند که این مساله یک ناامنی شغلی در شهرداری ایجاد کرده است.

 وی ادامه داد: بارها مراجعاتی به من شده و نیروها درخواست جابه جایی از یک شرکت به یک شرکت دیگر داشته‌اند؛ این در حالی است که عملا در حقوق و مزایای این افراد تغییری ایجاد نمی‌شود و بر همین اساس اولین دستور من این است که حتما تعدد شرکت‌ها جمع و نیروها یکپارچه شوند.

قالیباف با بیان این که درمان و مسکن دو موضوع بسیار مهم است که ممکن است صد در صد حقوق کارمندان را به خود اختصاص دهد، گفت: از محل صرفه‌جویی در سایر حوزه‌ها می‌توانیم خدمات درمانی را بدون هیچگونه تبعیضی فیمابین کارگر و کارمندان ارائه دهیم.

وی با بیان این که تامین مسکن یکی از مهم‌ترین دغدغه مدیران شهری است، اظهار داشت: ۳۰ هزار نفر در مجموعه شهرداری در طول دهه گذشته توانستند از امتیاز مسکن استفاده کنند؛ چرا که تامین مسکن یکی از اولویت‌های شهرداری برای کارمندانش است.

شهردار تهران ادامه داد: بر اساس مصوبات، آیین‌نامه‌های واگذاری مسکن و همچنین مصوبات شورای شهر تهران در حوزه صدور پروانه و واگذاری املاک اقدام کرده‌ایم، حتی در فروش املاک و زمین‌های شهرداری، اولویت ما حل مسائل کارکنان بوده است.

قالیباف در واکنش به برخی اخبار مبنی بر واگذاری زمین، خانه و … به برخی مدیران شهری، اظهار داشت: این چند روزه اخباری در خصوص واگذاری‌های ویژه می‌شنوم که باید بگویم واگذاری امتیازات پروانه و زمین بر اساس مقررات انجام شده و تخفیف‌ها بر این اساس بوده است و حتی در برخی موارد برخی تعاونی‌هایی که برای شهرداری تهران و کارکنان نیز نبودند مورد کمک شهرداری قرار گرفته‌اند؛ مانند تعاونی قوه قضائیه که با کمک شهرداری مشکلاتش مرتفع شد.

وی گفت: بنده به عنوان محمدباقر قالیباف تا به امروز از هیچ یک از مزایا استفاده نکرده و برای تامین رفاه کارکنان شهرداری تا آخرین لحظه و حتی با گرو گذاشتن آبرو تلاش می‌کنم. در حوزه تامین اقلام اساسی تاکید دارم که باید برای حمایت از صنعت داخلی از کالای ایرانی استفاده شود و با قیمت حداقل ۱۵ درصد ارزان‌تر از قیمت بازار و با اقساط ۳۶ ماهه و گارانتی معتبر این اقلام برای کارکنان شهرداری خریداری شود.

وی افزود: تحت تاثیر دروغ‌ها و جوسازی‌ها قرار نمی‌گیریم.

شهردار تهران خاطر نشان کرد: دقت داشته باشید که رزق ما در دست بنده خدا نیست و همه مخلوقات توسط خداوند روزی‌دهی می شوند.

انتهای پیام