وزیر امورخارجه عربستان با تایید اظهارات سه شنبه گذشته «دونالد ترامپ» مبنی بر حمایت برخی از کشور‌های منطقه از سیاست خصمانه واشنگتن در قبال ایران هم گفت: ما از راهبرد جدید واشنگتن علیه تهران حمایت می‌کنیم.

«عادل الجبیر» وزیر امورخارجه عربستان که کشورش متهم به بزرگترین حامی تروریست و جنایت جنگی در یمن است، جمعه شب در سخنانی در هفتاد و سومین مجمع عمومی سازمان ملل متحد، باردیگر ادعای نخ نمای گذشته اش علیه ایران و قطر را تکرار کرد.

به گزارش خبرگزاری یوپنا به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، الجبیر بار دیگر با متهم کردن ایران و قطر مدعی شد، دوحه و تهران از تروریسم در منطقه حمایت می‌کنند.
وی گفت که تهران به فعالیت‌های تروریستی و رفتار‌های خصمانه خود ادامه می‌دهد.
وزیر امورخارجه عربستان با تایید اظهارات سه شنبه گذشته «دونالد ترامپ» مبنی بر حمایت برخی از کشور‌های منطقه از سیاست خصمانه واشنگتن در قبال ایران هم گفت: ما از راهبرد جدید واشنگتن علیه تهران حمایت می‌کنیم.
الجبیر که بومی سازی صنایع دفاعی و نظامی و ساخت موشک و پهپاد‌های داخلی در ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به کابوسی برای وی و دیگر سردمداران عربستانی تبدیل شده است، مدعی شد: شبه نظامیان حوثی تاکنون ۱۹۹ موشک بالستیک ساخت ایران به عربستان شلیک کرده اند.
وی بار دیگر ایران را آماج اتهام بی اساس قرار داد و مدعی شد: رفتار‌های خصمانه ایران نقض تمام کنوانسیون‌های بین المللی است.
الجبیر همچنین در بخش دیگری از اظهاراتش به تحریم قطر اشاره کرد و با بیان این که عربستان، امارات، بحرین و مصر، چاره‌ای جز تحریم دوحه نداشتند، افزود: کشور‌های چهارگانه به دلیل حمایت قطری‌ها از تروریسم و پناه دادن به تندرو‌ها و انتشار خشونت، دوحه را تحریم کردند.
براساس برنامه اعلام شده، سخنرانی مقامات بلندپایه کشور‌های شرکت کننده در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد که از روز سه شنبه گذشته آغاز شده بود، تا دوشنبه هفته آینده (۹ مهرماه) به طول خواهد انجامید.
عربستان، امارات، بحرین و مصر از ۵ ژوئن ۲۰۱۷ (۱۵ خرداد ۹۶) با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم کلیه روابط خود با این کشور را قطع کردند و مرز‌های زمینی، دریایی و هوایی با قطر را هم بستند.
کشور‌های تحریم کننده ۱۳ شرط برای از سرگیری روابط با قطر تعیین کردند، اما دوحه با بیان اینکه تحریم کنندگان هیچ دلیل قانع کننده برای اثبات ادعا‌های خود در اختیار ندارند، تاکید دارد که این شروط در تناقض آشکار با حق حاکمیت این کشور است.
عربستان در جدیدترین اقدام ضد قطری خود اعلام کرده است که تصمیم دارد در مرز زمینی و مشترک با قطر کانالی حفر و این کشور را به یک جزیره تبدیل کند.