وزیر علوم گفت: در حال حاضر تعداد بورسیه های وزارت علوم زیاد نیست و در سال گذشته کمتر از ۴۰ دانشجوی بورسیه داشتیم که آنان نیز مشکلی ندارند.

به گزارش یوپنا به نقل از تسنیم، منصورغلامی وزیر علوم در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران در باره تامین ارز دانشجویانی که با هزینه‌های شخصی در خارج از کشور تحصیل می‌کنند، گفت: وزارت علوم برای جلب همکاری‌های بیشتر بانک مرکزی وساطت می‌کند که به تازگی نیز گشایش‌هایی صورت گرفته است.

وی در پاسخ به پرسشی در باره مسائل دانشجویان در استفاده از خوابگاه ها همزمان با سال تحصیلی جدید در برخی دانشگاه ها گفت: به طور معمول در آغاز سال تحصیلی تنظیم وضعیت خوابگاه ها با اندکی تاخیر روبه رو است که در یک یا دو هفته آینده با تمهیدات پیش بینی شده برطرف می‌شود. در صورتی که دانشگاه ها برای اسکان دانشجویان در خوابگاه های ملکی خود دچار مشکل باشند، مکان های دیگری در نظرگرفته می شود.

وزیر علوم درباره وضعیت دانشجویان بازداشتی نیز پاسخ داد: در حال بررسی آخرین وضعیت دانشجویان بازداشتی هستیم، امیدواریم مشکلی برای ادامه تحصیل آنها پیش نیاید، عده‌ای هم مشغول تحصیل هستند.

غلامی همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگاری در باره نگرانی دانشجویان بورسیه اظهار داشت: در حال حاضر تعداد بورسیه های وزارت علوم زیاد نیست و در سال گذشته کمتر از ۴۰ دانشجوی بورسیه داشتیم که آنان نیز مشکلی ندارند. تاکنون گزارشی به این وزارتخانه در باره مشکلات دانشجویان بورسیه در پرداخت هزینه ارائه نشده است، هیچ یک از دانشجویان بورسیه مشکلی ندارند تنها دانشجویان مقطع دکتری که برای فرصت مطالعاتی اعزام شده‌اند نگرانی‌هایی به دلیل نوسان قیمت ارز داشتند زیرا پرداخت بخشی از هزینه‌ها بر عهده آنها است.

وزیرعلوم در ادامه از برگزاری مراسم آغاز سال تحصیلی در دانشگاه ها در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: امسال نیز از رئیس جمهوری برای حضور در مراسم دعوت شده و در انتظار پاسخ هستیم .