سرپرست دانشگاه جامع پیام نور خراسان شمالی با اشاره به برنامه های آتی خود گفت: ویرایش کتاب‌های پیام نور از اولویت‌های کاری است.

سرپرست دانشگاه جامع پیام نور خراسان شمالی با اشاره به برنامه های آتی خود گفت: ویرایش کتاب‌های پیام نور از اولویت‌های کاری است.

به گزارش خبرگزاری یوپنا ؛ با توجه به سابقه مدیریت در دانشگاه پیام نور بجنورد اظهار کرد: ۲۸ سال سابقه خدمت در دانشگاه پیام نور را دارم و از این جهت با مشکلات و سیستم آموزشی دانشگاه آشنا هستم و یکی از مشکلات اساسی دانشگاه وابستگی به بودجه‌های دولتی است و باید این وابستگی از بین برود.

سرپرست دانشگاههای پیام نور خراسان شمالی خاطرنشان کرد: رشته‌های تحصیلات تکمیلی باید افزایش یابد و با توجه به اینکه دانشگاه پیام نور بیشتر در رشته‌های انسانی فعال بوده است باید به سمت رشته‌های کاربردی سوق داده شود.

فیضی در ادامه افزود: شرکت‌های دانش بنیان و استارتآپ‌ها باید در دانشگاه فعال شوند و همچنین گروه‌های آموزشی بین رشتههای نیازمند حضور پررنگ‌تری هستند.

وی با تشکر از مدیران قبلی خاطرنشان کرد: در گذشته دانشجو برای دانشگاه پیام نور زیاد بود اما فضا و امکانات نداشتیم اما الان بیش از ۴۵ هیئت علمی در دانشگاه حضور دارند که از نخبگان استان هستند و امکانات مناسبی وجود دارد که باید بهینه استفاده شود.

فیضی تصریح کرد: دانشگاه نباید تنها هدف را آموزش بداند، دانشجو زمانی که از دانشگاه فارغ میشود باید در کنار درس‌های آموزشی مهارت عملی مربوطه را نیز داشته باشد.

به گفته وی ارتباط صنعت با دانشگاه باید افزایش یابد و اگر تا الان این اتفاق نیفتاده به دلیل کوتاهی از دو طرف بوده است اما با توجه به وجود تحریم‌ها این نیاز دوطرف است که در کنار یکدیگر قرار بگیرند. هدف حمایت از کالا و تولید داخلی است پس دانشگاه و صنعت به یکدیگر نیازمند هستند و از موقعیت موجود باید بهینه استفاده شود.

سرپرست دانشگاه جامع پیام نور خراسان شمالی اظهار کرد: یکی دیگر از برنامه‌ها پرداختن به مشکلات بومی استان و آسیب‌شناسی اجتماعی است که تمام تلاش را می‌کنیم تا نتایج مطلوب را بدست آوریم.