معاون فرهنگی دانشگاه پیام نور استان زنجان گفت: حضور ناشران مطرح کشوری در نهمین نمایشگاه کتاب ناشران کشور، نقطه قوت این رویداد فرهنگی در زنجان است.

به گزارش خبرگزاری یوپنا، اصغر حج علی اکبری، معاون فرهنگی دانشگاه پیام نور استان زنجان در حاشیه نهمین نمایشگاه کتاب ناشران کشور گفت: بدون تردید نمایشگاه های کتاب محل تجمع ناشران کتاب هستند که زمینه دسترسی آسان به مکتوبات را فراهم می کند.

وی با اشاره به اینکه نهمین نمایشگاه کتاب ناشران کشور فرصت مناسبی است که اصحاب کتاب نیازمندی های خود را در این بستر رفع کنند، گفت: در این نمایشگاه ناشران مطرح کشوری حاضر هستند که می توانند اثر مطلوبی در میزان سرانه مطالعه داشته باشند.

حاج علی اکبری به گرانی کاغذ و کتاب در کشور اشاره کرد و گفت: برگزاری این نمایشگاه با تخفیفات ناشران و بن کتابی که در دسترس علاقمندان قرار می دهد می تواند سرانه مطالعه را بهبود ببخشند.

وی به امتیازات نهمین نمایشگاه کتاب ناشران کشور اشاره کرد و  افزود: این نمایشگاه در یک مکان مناسب شهر زنجان برپا شده است و به جهت انسجام و تبلیغات گسترده ای که در سطح شهر انجام شده و تشکیل نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در کنار آن می تواند در بهبود فعالیت های نمایشگاه کتاب اثرگذار باشد.

معاون فرهنگی دانشگاه پیام نور زنجان در ادامه به فعالیت های این دانشگاه در حوزه کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: این دانشگاه یکی از دانشگاه های برتر در حوزه آموزش است که توسعه عدالت آموزشی را دنبال می کند.

حاج علی اکبری با بیان اینکه دانشگاه پیام نور ناشر مستقل محصولات مکتوب دانشگاه است، تصریح کرد: با این حال دانشگاه در حوزه فرهنگی غافل نبوده و در قالب جشنوراه های مختلف به این مهم کمک می کند.

وی به برگزاری جشنواره قرآن و عترت در دانشگاه پیام نور اشاره کرد و گفت: یکی از بخش های این جشنواره مسابقه کتابخوانی درهشت رشته با موضوع قرآن و اهل بیت است.

حاج علی اکبری با یادآوری اینکه جشنواره حرکت هم یکی دیگر از جشنواره های دانشگاه پیام نور است که یکی از بخش های آن تالیف کتاب توسط دانشجویان و پژوهشگران است، گفت: جشنواره رویش هم که ویژه کانون های فرهنگی و دانشجویی برگزار می شود، مسابقه کتابخوانی، تالیف و ترجمه کتاب ها را در دستور کار خود قرار داده است.

به گفته معاون فرهنگی دانشگاه پیام نور زنجان، برگزاری مسابقات کتابخوانی در روز دانشجو، هفته دفاع مقدس، دهه ولایت، دهه فجر و رحلت امام راحل از دیگر اقدامات این دانشگاه در امر کتاب و کتابخوانی است.