الاخبار چاپ بیروت نوشت: طی اقدامی که تاثیر چندانی در روند جنگ ندارد، پارلمان اروپا قطعنامه جدیدی را در مورد اوضاع یمن صادر کرد، که تمرکز آن بر روی تجاوزهای سعودی-اماراتی بود، بدون اینکه نامی از ایران یا حزب الله ذکر شود، همین مساله، باعث شد ابوظبی این قطعنامه را مغرضانه و جانبدارانه بداند.

به گزارش یوپنا به نقل از انتخاب، این رسانه عرب زبان ادامه داد: بیانیه های پارلمان اروپا و گزارشهای حقوقی سازمان ملل، در محکومیت جنایتهایی که در جنگ یمن صورت می گیرد، تاثیری بر رفتار عربستان و امارات در این کشور ندارد و نمی تواند به مانعی در برابر ادامه عملیات بمباران و قحطی ملت یمن تبدیل شود.

ملت فقیر یمن و ملتهای دوست ان، پس از گذشت سه سال از تجاوز سعودیها به یمن، امید چندانی به بیانیه های گاه و بیگاه اروپایی ها مبنی بر ضرورت توقف درگیری و دعوت به مذاکره، ندارند.

در بیانیه ای که به ده ها بیانیه بین المللی دیگر در مورد یمن، ملحق می شود، پارلمان اروپا بار دیگر تجاوز به یمن را محکوم نموده و طرفهای درگیر در این نزاع را به مذاکره دعوت کرد، این در حالی است که می داند قطعنامه های سابق آن در این مورد، با گوش شنوایی مواجه نشده است.

پارلمان اروپا که به خوبی می داند در بحران انسانی وحشتناکی در جهان، دخالت مستقیم دارد، از دولتهای اتحادیه اروپا خواست معامله های فروش سلاح به تمام طرفهای درگیر در بحران یمن را متوقف نمایند، تا مقداری از شدت این بحران انسانی، کاسته شود.

پارلمان اروپا در این قطعنامه به صراحت محاصره ای که توسط ائتلاف به رهبری سعودی برتمام وارداتی که به مناطق تحت سیطره حوثی ها اعمال می شود را محکوم نمود.

اینطور که به نظر می رسد، این بار پارلمان اروپا قطعنامه ای واقع گرایانه صادر کرده است، تا آنجا که این مساله با خشم ابوظبی مواجه شده و انور قرقاش در این مورد گفت: «پارلمان اروپا متنی جانبدارانه را در مورد یمن تصویب نموده و مسئولیت شبه نظامیان حوثی مورد حمایت ایران را در طولانی شدن نزاع یمن، نادیده گرفت.»

قرقاش در توئیتی نوشت: «چشم پوشی متعمدانه از حملات حوثی ها به عربستان سعودی و داخل یمن، صداقت پارلمان اروپا در مورد مسائل منطقه را زیر سوال برده و ان را تهدید می کند.»