قائم مقام مدیر عامل در امور فرودگاههای کشور با اشاره به راه اندازی اولین خط پروازی بومی در مازندران گفت: زنجیره حمل و تقل هوایی به عنوان بزرگ ترین محور توسعه مناطق ، در مازندران تکمیل شده است.

به گزارش یوپنا به نقل از ایرنا ، حسین اسفندیاری روز سه شنبه در آیین راه اندازی خط پرواز ‘وارش ایرلاین ‘ در فرودگاه ساری افزود : در سال های اخیر اقدامات زیرساختی برای فرودگاه بین المللی ساری انجام شد که در سال های آینده با کمبودی مواجه نباشیم .
وی ادامه داد: همچنین با خرید دستگاه فرود دقیق و آغاز عملیات اجرایی و راه اندازی این تجهیزات، این‌ زیرساخت در فرودگاه ساری در حال تامین است .
اسفندیاری با اشاره به تحریم هایی وارده بر ایران، گفت: با وجود تمام‌ این مسائل، آوردن این تجهیزات هواپیمایی به فرودگاه ساری گام بزرگی به شمار می رود .
قائم مقام فرودگاههای کشور افزود: تعداد زیاد فرودگاه و کمبود تجهیزات داریم اما فرودگاه ساری توانست این تجهیزات را تامین بکند .
وی همچنین از ایجاد ترمینال ۶ هزار متر مربعی به عنوان بخش دیگر زیرساخت های فرودگاه ساری یاد کرد و گفت: با گسترش پروازها این فضا برای مسافران و مشایعت کنندگان لازم بود.
وی راه اندازی خط پرواز بومی در مازندران را موفقیتی برای این استان دانست و افزود: داشتن پایگاه خط هوایی در یک استان باعث جهش فوق العاده در آمار پرواز مسافران و حمل بار می شود .
مدیر کل فرودگاههای مازندران نیز در این مراسم گفت : سالانه ۶ هزار و ۱۱۱ پرواز و بیش از ۵۰۰ هزار مسافر از طریق فرود جا به جا می شود که به راه اندازی خط بومی پروازی این مهم توسعه می یابد .
سعدالله وطن خواه افزود: پروازهای برون مرزی این شرکت هواپیمایی بومی برای توسعه صادرات از جمله برنامه های آتی در فرودگاههای مازندران است .
شرکت وارش ایرلاین به عنوان اولین خط پروازی بومی مازندران سال ۹۶ مجوزهای لازم را کسب و پروازهایش را از امروز با ۲ فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ در دو مسیر ساری – تهران و ساری – مشهد شروع کرد.
این شرکت پنج فروند هواپیمای بوئینگ دارد و قرار است تعداد مسیرهای پروازیش را از ماه آینده افزایش دهد.
در حال حاضر هر هفته ۸۰ پرواز متعلق به هشت مسیر در فرودگاه ساری نشست و برخاست دارد.