سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: توسعه روستاهای کشور بویژه در زمان تحریمهای ترامپ علیه کشورمان می‌تواند به عنوان یک راه حل مطرح شود.

به گزارش یوپنا به نقل از تسنیم، انوشیروان محسنی بندپی سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز در پنجمین همایش روز ملی روستا و عشایر اظهار کرد: برای حفظ فرهنگ و تمدن کشور باید روستاهای خودمان را حفظ کنیم توسعه روستاها بویژه در زمانهای تحریمهای ترامپ می‌تواند به عنوان یک راه حل مطرح باشد.

وی افزود: حاشیه‌نشینی در کشور حال افزایش است اما باید آسیب‌شناسی کرد چرا روند توسعه روستایی در کشورمان کند است، با خشکسالی مواجهیم، میزان بهره‌وری در کشاورزی ما حداقلی بوده و نگاه حداقلی به توسعه روستایی داشته‌ایم؟

* با توزیع یک وعده غذای گرم در مناطق روستایی ۷۰ درصد از سوءتغذیه کودکان کم شد

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در ۵ سال اخیر اقدامات خوبی انجام شده اما کماکان به نظر می‌رسد تا رسیدن به نقطه مورد نظر باید کارهای بیشتری انجام شود.

محسنی بندپی افزود: برای بهبود وضعیت تغذیه‌ای در مناطق روستایی یک وعده غذای گرم در تمام مهدکودکهای روستاهای سراسر کشور توزیع می‌شود که این امر منجر شده که ۷۰ درصد از سوءتغذیه مردم این مناطق کم شود.