اروپا خواستار پایان دادن به نقض حقوق کودکان فلسطینی توسط اسرائیل شد
اروپا خواستار پایان دادن به نقض حقوق کودکان فلسطینی توسط اسرائیل شد

مجمع پارلمانی شورای اروپا از اسرائیل خواست تا به رفتار نامناسب با کودکان فلسطینی دربند زندان‌های اسن کشور پایان دهد.

به گزارش یوپنا  به نقل از آناتولی، مجمع پارلمانی شورای اروپا در نشست عمومی خود از دولت اسرائيل خواست تا به رفتار نامناسب با کودکان فلسطینی دربند زندان های این کشور پایان داده و سیستم قضایی خود را به استانداردهای جهانی ارتقا دهد.

در این نشست گزارش و طرح پیشنهادی لیلانه ماوری از سوئیس بررسی و با ۴۷ رای موافق در مقابل ۱۱ رای مخالف و ۴ رای ممتنع به تصویب رسید.

نماینده سوئد در طرح خود خواستار تغییر قوانین اسرائيل برای پایان دادن به رفتار نامناسب با کودکان دربند فلسطینی و حمایت از حقوق آنها شده بود.

همچنین رعایت عهدنامه های سازمان ملل و استانداردهای شورای اروپا در خصوص حفاظت از حقوق کودکان از دیگر خواسته های ماوری عنوان شده است.

در همین راستا طغرل تورکش از اعضای هیات نمایندگی ترکیه در مجمع پارلمانی شورای اروپا از حزب عدالت و توسعه با اشاره به شهادت محمد الدوره کودک ۹ ساله فلسطینی توسط سربازان اسرائیلی در کنار پدرش گفت:(هنگام شهادت) در دستان محمد حتی سنگ هم نبود ولی هدف گلوله قرار گرفت.

وی افزود: شهرک سازی اسرائیل در اراضی اشغالی در کرانه باختری را محکوم می کنم. این اعمال صدمات جبران ناپذیری به روند صلح وارد می کند.

از سوی دیگر هالوک کؤچ از حزب جمهوری خلق و از اعضای هیات نمایندگی ترکیه در مجمع پارلمانی شورای اروپا اظهار داشت: اسرائیل تنها کشوری درجهان است که کودکان را در دادگاه های نظامی محاکمه می کند.