یک متخصص پوست و مو گفت: هوای سرد باعث کاهش خون‌رسانی به پوست و خشکی آن می‌شود.

به گزارش یوپنا، حمید رشنو متخصصپوست و مو با بیان اینکه در فصل‌های سرد و خشک مثل پاییز و زمستان رطوبت هوا کاهش می‌یابد و این باعث خشکی بیشتر پوست می‌شود، اظهار کرد: هوای سرد سبب کاهش خونرسانی و ترشح چربی از سطح پوست می‌شود و این عوامل با هم سبب تشدید خشکی و حساسیت پوستی در فصل‌های سرد و خشک سال می‌شود.

وی ادامه داد: علامت‌های این عارضه شامل خشک شدن سطح پوست، پوسته‌ریزی، شقاق، قرمزی و خارش پوست است.

استفاده از کرم‌های آبرسان و مرطوب کننده

این متخصص پوست و مو عنوان کرد: در نواحی مختلف بدن این عارضه ممکن است به صورت‌های مختلف خود را نشان دهد که نواحی چرب بدن مثل صورت شدت آن کمتر است اما در دست، ساعد، ساق، مچ و کف پا و کف دست بیشتر است.

رشنو توصیه کرد: در این فصول بهتر است از آب و مواد شوینده برای شستشو کمتر مصرف و از صابون‌ها و شوینده‌های ملایم استفاده شود.

وی بر استفاده از کرم‌های آبرسان و مرطوب کننده به میزان نیاز تاکید کرد و گفت: کسانی که پوستشان خشک است، رطوبت هوای اتاق و منزل را توسط دستگاه بخور یا کتری بالا نگه دارند تا خشکی پوست کمتر آزاردهنده باشد و شدت آن کم شود.

این متخصص پوست و مو ‌بیان کرد: میزان دفعات استفاده از مرطوب کننده و آبرسان‌ها محدودیت ندارد و هرچه بیشتر استفاده شود، بهتر است.

افرادی با پوست خشک از روغن‌های گیاهی استفاده کنند

رشنو با بیان اینکه افراد می‌توانند از وازلین استفاده کنند، عنوان کرد: چنانچه فردی جوش می‌زند از مرطوب کننده خیلی چرب نظیر وازلین ‌استفاده نکند.

وی ادامه داد: افرادی با پوست‌های چرب از روغن‌هایی که چربی بیشتری دارند کمتر استفاده کنند و افرادی با پوست خشک که جوش نمی‌زنند از روغن‌های گیاهی برای شادابی پوست مصرف کنند.

این متخصص پوست و مو تاکید کرد: برخی از روغن‌های کیاهی آلرژی‌زا هستند و ضروری است افراد قبل از مصرف روی بازو و یا گردن آن را تست کنند.