۱۱۸ نفر از اساتید دانشگاه تهران در نامه سرگشاده‌ای به رئیس این دانشگاه نسبت به شیوع بدحجابی و عدم رعایت احکام اسلامی در دانشگاه‌ها اعتراض کردند.

۱۱۸ نفر از اساتید دانشگاه تهران در نامه سرگشاده‌ای به محمود نیلی احمدآبادی نسبت به شیوع بدحجابی، مصرف سیگار و دخانیات و عدم رعایت احکام اسلامی در این دانشگاه‌ اعتراض کرند و خواستار برخورد با هنجارشکنی‌ها موجود شدند.

متن این نامه به این شرح است.

امام حسین علیه السلام: «ألا ترون أن الحق لا یعمل به ، و أن الباطل لا یتناهی عنه»

امام حسین (ع) : مگر نمی‌بینید که به حق  عمل نمی‌شود و از باطل نفی نمی‌گردد

جناب آقای دکتر محمود نیلی‌احمدآبادی ریاست محترم دانشگاه تهران

سلام‌علیکم

احتراماً به استحضار می‌رساند که طی سال‌های گذشته  علیرغم پیگیری‌ها و تذکرات مشفقانه و برگزاری جلسات متعدد، متأسفانه شاهد بی توجهی برخی از مسئولین تحت امر حضرتعالی می‌باشیم. به طوریکه وضعیت عفاف و حجاب و رفتارها و  تعاملات اجتماعی خارج از شأن پاره‌ای از دانشجویان که مغایر با شئونات اسلامی، اخلاقی و عرفی می‌باشد رو به فزونی گذارده است.

نظر به اینکه دانشگاه تهران به عنوان دانشگاه مادر و الگوی سایر واحدهای آموزشی کشور تلقی می‌شود، اهمیت و ضرورت اقدام شایسته و عمل به موقع حضرتعالی را طلب می‌نماید.

جناب آقای دکتر نیلی‌احمدآبادی، امضاء کنندگان این نامه اساتید و عضو هیأت علمی دانشگاه تهران هستند که با توجه به سوگند ریاست محترم جمهور به پاسداری از قانون اساسی و احکام اسلام استدعا دارند محیط آموزشی دانشگاه طبق شرع مقدس و اسناد بالادستی نظام از جمله قانون اساسی (اصل ۲، بند یک، اصل ۳، اصل ۸ و اصل ۱۲۱)، قانون عفاف و حجاب مصوب ۱۳ دیماه ۱۳۸۴ با ۱۷ بند اجرایی مشخص برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر مصوب  ۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ با ۲۴ ماده، ماده ۶۳۸ و تبصره آن از قوانین تعزیرات مدنی مصوب ۱۳۷۵ و سایر مقررات موضوع پوشش در دانشگاه و قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات مصوب ۵ مهر ۱۳۸۵، آئین‌نامه ممنوعیت استعمال و عرضه سیگار و سایر مواد دخانی در اماکن عمومی مصوب وزارت بهداشت و ضوابط پوشش دانشجویان دانشگاه تهران رویه‌های موجود اصلاح گردیده و در شأن و تراز دانشگاه تهران قرار گیرد.

با توجه به اینکه حضرتعالی و همکاران محترم سه سال است که سکان مدیریت دانشگاه تهران را برعهده دارید انتظار بر آن است که در سال تحصیلی جدید (۱۳۹۷ ـ ۱۳۹۶) موارد نام برده شده در بالا مورد توجه قرار گرفته و اصلاح جدی صورت پذیرد.

پیشاپیش از بذل توجه حضرتعالی و دستور اقدام مقتضی کمال امتنان را داریم.

با آرزوی توفیق الهی

اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه تهران