مدیرکل فرهنگی دانشگاه پیام نور از آغاز مرحله کشوری جشنواره این دانشگاه از امروز در کرمانشاه خبر داد و گفت: در مرحله کشوری این جشنواره ۱۵۰ شرکت‌کننده در دو گروه دانشجویان و اساتید به‌رقابت می‌پردازند.

یه گزارش خبرگزاری یوپنا دکتر ناصر محمدی، مدیرکل فرهنگی دانشگاه پیام نور، با اشاره به برگزاری مرحله کشوری جشنواره قرآنی این دانشگاه در کرمانشاه، گفت: مرحله کشوری این جشنواره از امروز ۲۲ مهرماه آغاز می‌شود و تا روز ۲۵ همین ماه ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه در روز ۲۲ مهرماه مراسم قرعه‌کشی و توجیه آیین‌نامه مسابقات در نظر گرفته شده است، افزود: انتخاب استان کرمانشاه به‌ عنوان میزبان مسابقات به دلیل زلزله اخیر این استان و گسترش شور قرآنی بوده است.

محمدی با بیان اینکه جشنواره قرآنی دانشگاه پیام نور در دو گروه دانشجویان و اساتید و در شش بخش و ۳۶ رشته برگزار می‌شود، گفت: ثبت نام برای حضور در این دوره از جشنواره از بهمن‌ماه سال ۹۶ آغاز و مراحل مقدماتی نیز در مراکز واحدها انجام شد.

مدیرکل فرهنگی دانشگاه پیام نور به حضور بیش از هفت هزار نفر در این جشنواره اشاره و عنوان کرد: مرحله استانی این جشنواره شهریورماه امسال برگزار شد و نفرات منتخب به مرحله کشوری راه پیدا کردند.

محمدی در ادامه در مورد دلایل تأخیر در برگزاری این جشنواره و ابهاماتی که در مورد برگزاری آن وجود داشت بیان کرد: از ابتدا هیچ قراری که نشان دهد این مسابقات برگزار نمی‌شود، وجود نداشت و تأکید ما بر برگزاری جشنواره بود. با این وجود به‌دلیل برخی مشکلات شاهد تأخیراتی بودیم. همچنین برای کاهش هزینه‌ها تغییراتی در شکل برگزاری مسابقات ایجاد کردیم.

وی بیان کرد: ازجمله این تغییرات برگزاری مسابقات به شکل مجازی بود به این‌شکل که مسابقات در دانشگاه‌ها و در استان‌ها به‌صورت حضوری برگزار و در مرحله کشوری بخشی از آن مجازی شد.

محمدی با اشاره به اینکه در مرحله کشوری این جشنواره ۱۵۰ شرکت‌کننده در دو بخش اساتید و دانشجویان حضور دارند، گفت: نفرات برتر بخش‌های کتبی، پژوهشی و … مشخص شده و تنها برگزیدگان رشته‌های بخش آوایی باقی مانده است که تا روز ۲۵ مهرماه مشخص خواهند شد. این مسابقات با برگزاری مراسم اختتامیه در روز ۲۵ مهرماه به‌کار خود پایان خواهد داد.