مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی با اشاره به اینکه در حال حاضر تهران دارای حدود ۱۰۰ اتوبوس مدرسه است، گفت: این اتوبوس‌ها با برچسب‌هایی که روی آن‌هاست قابل شناسایی هستند و ۵۰ درصد تخفیف روی کرایه آن‌ها لحاظ شده است.

به گزارش یوپنا به نقل از ایلنا، پیمان سنندجی با اشاره به اینکه اتوبوس مدرسه را در تمام دنیا با نام (school bus) می‌شناسند، اظهار کرد: اتوبوس‌های مدرسه در دنیا زردرنگ و دارای دماغه هستند. همچنین یک دسته مشخصات در داخل اتوبوس‌های مدرسه وجود دارد اما ما در حال حاضر چنین ناوگانی در کشور نداریم و به همین دلیل از اتوبوس‌های معمولی خود در راستای راه‌اندازی اتوبوس مدارس استفاده کردیم.

وی افزود: راه‌اندازی اتوبوس مدارس دارای دو هدف است: یک هدف فرهنگ‌سازی برای استفاده از سرویس‌های حمل و نقل عمومی‌است که باید از مدارس شروع شود و هدف بعدی مربوط به کمک در بحث‌های اقتصادی خانوارها می‌شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی با اشاره به اینکه استفاده از سرویس‌های door-to-door مدرسه مردم را متحمل هزینه‌ای بالا می‌کند، بیان کرد: اگر مردم از سرویس‌های مدرسه که راه‌اندازی کرده‌ایم، استفاده کنند، روی کرایه خط ۵۰ درصد تخفیف اعمال می‌شود. اگر یک خط اتوبوس مثلا هزار تومان هزینه دارد، با کارت‌هایی که برای دانش آموزان صادر می‌شود، کرایه ۵۰۰ تومان محاسبه می‌شود.

سنندجی افزود: ما سال گذشته در منطقه ۴ تهران سه خط اتوبوس مدرسه راه‌اندازی کردیم و امسال تصمیم گرفتیم تجربه جهانی درخصوص سرویس مدارس را در ۲۲ خط اتوبوس انجام دهیم. به همین منظور در هر شهرداری منطقه ۲۲ خط راه‌اندازی کرده‌ایم. ممکن است این خطوط همان خطوط قبلی باشند اما ایستگاه‌ها و تابلوهای خاص دارند. همچنین روی اتوبوس‌ها برچسب‌هایی وجود دارد تا بتوان اتوبوس مدرسه را از سایر اتوبوس‌ها تشخیص داد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی با اشاره به اینکه ایستگاه‌هایی پیش‌بینی شده تا اتوبوس‌ها دانش‌آموزان و والدین آنان را سوار می‌کنند، گفت: اتوبوس مدرسه سه شیفت کاری اعم از صبح و ظهر و عصر دارد و در هر شیفت کاری سه رفت و سه برگشت داریم. سرفاصله‌ها ۱۵ دقیقه است و تصور می‌کنم اگر تا پایان سال این طرح با موفقیت پیش رود، می‌توانیم سال آینده خطوط سرویس مدارس خود را گسترش دهیم.

وی با بیان اینکه حدود ۱۰۰ اتوبوس مدرسه در سطح تهران داریم، خاطرنشان کرد: در دنیا اتوبوس مدارس هم به صورت dor-to-dor است و هم به صورت سرویس اتوبوسی. در تهران جای سرویس اتوبوسی خالی بود که آن را ایجاد کردیم. البته باید سال‌های آتی خیلی بیشتر از ۲۲ خط اتوبوس مدرسه داشته باشیم و می‌بایست تعداد مدارس و منازل بیشتری را در سطح شهر پوشش دهیم.