گمرک جمهوری اسلامی از الکترونیکی شدن خروج موقت (کابوتاژ) خودرو به عتبات عالیات خبر داد و اعلام کرد: با استفاده از سامانه جامع گمرکی امکان دوراظهاری برای خروج موقت خودرو فراهم شده است.

به گزارش یوپنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت، زائران عتبات عالیات برای حضور در مراسم اربعین حسینی می‌توانند از طریق «دوراظهاری» و «تحت وب» تشریفات خروج موقت خودروی خود را انجام دهند.
در صورتی که فرد قبلا در سامانه گمرک کددار (کدینگ) شده، نیازی به حضور در گمرک و ثبت کد ندارد و در غیر این صورت می‌تواند با در دست داشتن سند خودرو و کارت ملی به نزدیکترین گمرک محل مراجعه و پس از دریافت کدینگ، مراحل بعدی را بدون مراجعه حضوری و به صورت دوراظهاری انجام دهد.
در صورتی که خودروی سواری در رهن شرکت است دریافت نامه از شرکت الزامی است.
برای گرامیداشت چهلمین روز شهادت امام حسین (ع) و یاران ایشان، هر سال آیین مذهبی راهپیمایی اربعین حسینی (ع) به مقصد کربلا با حضور گروه های مردمی از کشورهای مختلف برگزار می شود.
امسال هشتم آبان ماه مصادف با اربعین است اما آیین راهپیمایی از چند روز پیش از آن شکل می گیرد.
برپایه اعلام قبلی مسوولان سازمان حج و زیارت، پارسال بیش از ۲ میلیون نفر برای حضور در آیین جهانی اربعین حسینی (ع) راهی عتبات عالیات شدند.
فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی نیز پانزدهم مهرماه پیش بینی کرد: در ایام اربعین بیش از ۲ میلیون تن از هموطنان برای حضور در عتبات به نقاط مرزی مراجعه می کنند.