مراسم نهمین همایش ملی فیزیک دانشگاه پیام نور با حضور اساتید ،دانشجویان و پژوهشگران فیزیک کشور در کرمان برگزار شد.

مراسم نهمین همایش ملی فیزیک دانشگاه پیام نور با حضور اساتید ،دانشجویان و پژوهشگران فیزیک کشور در کرمان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری یوپنا، خانم دکتر دیده بان مدیرکل دفتر تحقیقات و خدمات پژوهشی و فناوری دانشگاه با اشاره به پیشرفت های کشوردرحوزه های مختلف گفت : امروز در عرصه جدید فناوری بسیاری از رشته ها موفقیت های علمی خود را مدیون علم فیزیک هستند.

وی با اشاره به وضعیت گروه فیزیک در دانشگاه پیام نور گفت :دانشگاه پیام نور در گروه فیزیک دارای ۹۳ عضو هیات علمی است،که ۴ نفر دارای مرتبه استادی، ۹ نفر دانشیار ،۴۰ نفر استادیار و ۴۰ نفر دیگر مربی و دستیار آموزشی هستند .

وی با اشاره به مقالات چاپ شده در دانشگاه پیام نور گفت :۱۱۰۰ مقاله از کل مقالات جاپ شده مربوط به بخش فیزیک می باشد و ۶۱۵ مقاله ISI از مجموع ۷۹۷۶ مقاله جاپ شده در دانشگاه پیام نور مربوط به گروه فیزیک است.

وی خاطر نشان کرد :در سال ۹۶ از مجموع ۶۸۷ مقاله پاپ شده در در دانشگاه پیام نور ۶۱ مقاله یعنی ۹ درصد مربوط به محققین فیزیک بوده و از ۸۷۵مقالات SCOPVS  دانشگاه ۶۹ مقاله نزدیک به ۸ درصد مقالات مربوط به اساتید گروه فیزیک است و این بیانگر تاثیر گذاری بالای این رشته در تولید علم دانشگاه را دارد.

ایشان تصریح کرد ، امروز دانشگاه پیام نور به عرصه های نوین کارآفرینی ورود کرده  در بخش برگزاری  استارت آپ در بین دانشگاههای کشور پیشتاز است.

لازم به ذکر است دکتر محدثی زرندی رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمان نیز در سخنانی ضمن عرض خیر مقدم به شرکت کنندگان در این همایش، به تشریح جاذبه های گردشگری و تاریخی استان کرمان پرداخت و گفت :تلاش شده تا این همایش مانند همه همایش هایی که در سال های قبل در این استان برگزار شده اند، از استانداردهای لازم یک همایش ملی برخوردار باشد و من امیدوارم با برنامه هایی که در این همایش تدارک دیده شده، شرکت کنندگان محترم ضمن تبادل علمی از جاذبه شهر کرمان نیز استفاده نمایند.

همچنین میرحبیبی دبیر این همایش نیز، در سخنانی به بیان گزارشی از اقدامات قبل ار برگزاری این همایش پرداخت و گفت : استقبال خوبی از این همایش به عمل آمد و قریب،۲۵۰ مقاله به دبیرخانه این همایش رسید که از این تعداد ۱۸۰ مقاله پذیرفته شد و۱۰۵  مقاله به صورت سخنرانی و ۷۵ مقاله به شکل پوستر ارائه خواهد گردید .