شکلی در جذب دانشجو نداریم و در سال جاری تحصیلی استان قزوین پس از استان تهران رتبه دوم جذب دانشجو در کشور را از آن خود کرد.

به گزارش خبرگزاری یوپنا، رضا رسولی شربیانی شب گذشته در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه استان قزوین دارای سه مرکز پیام نور در شهرهای قزوین، تاکستان و بویین زهرا است، اظهار کرد: همچنین ۶ واحد دانشگاهی در شهرهای آبیک، الوند، دانسفهان، شال، آوج و اسفرورین فعال هستند.

وی با بیان اینکه هم اکنون بین بیش از ۸ هزار و ۲۰ دانشجو در دانشگاه های پیام نور استان قزوین فعال هستند، افزود: ۷۰ درصد این دانشجوها در مرکز قزوین و ۳۰درصد باقیمانده در بقیه مراکز و واحدهای دانشگاهی پیام نور سطح استان مشغول به تحصیل هستند.

شربیانی از تدریس ۶۵ عضو هیئت علمی در این دانشگاه خبر داد و عنوان کرد: این اساتید در ۵۴ رشته کارشناسی و ۱۷ رشته کارشناسی ارشد تدریس می‌کنند.

وی ادامه داد: هم اکنون درخواست مجوز برای فعال سازی ۳۶ رشته جدید در مقطع کارشناسی و ۹ رشته جدید کارشناسی ارشد نیز ارائه دادیم و با توجه به شرایط، پیش بینی می‌کنیم از سال آینده اجازه جذب دانشجو در این رشته ها را داشته باشیم.

رئیس دانشگاه پیام نور استان قزوین از انتقال ساختمان جدید این دانشگاه با هدف بهینه‌سازی و صرفه‌جویی خبر داد و گفت: با این اقدام ساختمان قدیم ستاد در سه راه شهرداری به مدرسه غیرانتفاعی برای پایه اول متوسطه با ظرفیت پذیرش ۱۵۰ دانش‌آموز تبدیل شد.

وی از فعال سازی کانون‌ها، انجمن‌ها و تشکل‌های دانشجویی در ۸ ماهه اخیر در این دانشگاه خبر داد و تاکید کرد: هم‎‌اکنون ۹ انجمن علمی، ۶ کانون دانشجویی و بسیج دانشجویی به عنوان تشکل دانشجویی فعال هستند و مجوز انجمن اسلامی دانشجویان نیز به عنوان دومین تشکل در حال صادر شدن است.

رسولی شربیانی از راه‌اندازی سه مجله دانش‌آموزی در این دانشگاه نیز خبر داد و گفت: سه نشریه انگیزه متعلق به انجمن علمی مدیریت، خزان متعلق به واحد فرهنگی دانشگاه و نبض دانشجو متعلق به بسیج دانشجویی در استان قزوین فعال شده‌اند.

وی اظهار کرد: دانشجویان این دانشگاه در جشنواره حرکت عنوان دوم را از آن خود کردند و در مسابقات قرآن دانشجویان پیام نور نیز ۶ دانشجو نیز به مرحله پایانی راه یافتند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان قزوین افزود: در حال حاضر ۲۱ طرح پژوهشی توسط اساتید تمام این دانشگاه داریم و بیش از ۱۸ طرح نیز در حال اجرا است این در حالی است که بیشتر این طرح‎ها در حوزه‌های شیمی، روانشناسی و زمین شناسی است.

وی بیان کرد: دانشگاه پیام نور استان قزوین امسال میزبان هفته پژوهش استان خواهد بود که در هفته دوم آذر برگزار خواهد شد.

شربیانی اضافه کرد: مراسم افتتاحیه، اختتامیه و همچنین نمایشگاه این هفته با بیش از ۴۰ غرفه، با حضور صنایع فنی، کشاورزی، مراکز دانشگاهی، مراکز پژوهشی و بخش خصوصی از جمله برنامه‌های هفته پژوهش است.

وی با بیان اینکه این دانشگاه مجوز برگزاری دوره‌های آزاد کوتاه مدت را نیز دارد، تصریح کرد: این دوره‌ها در مرکز مستقر در سه راه شهرداری قزوین برگزار خواهد شد.

رئیس دانشگاه پیام نور استان قزوین با بیان اینکه یکی از معایب دانشگاه قزوین عدم وجود رشته‌های دکتری در این دانشگاه است، عنوان کرد: در حالی که شرایط تدریس این رشته‌ها را داریم متاسفانه تا به امروز نداشته‌ایم و امیدواریم درخواست صدور مجوز برای ۲ رشته در مقطع دکتری مورد پذیریش قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: مشکلی در جذب دانشجو نداریم و در سال جاری تحصیلی استان قزوین پس از استان تهران رتبه دوم جذب دانشجو در کشور را از آن خود کرد.

رسولی شربیانی در پایان با بیان اینکه دفتر مشاوره در این دانشگاه راه‌اندازی شده است، یادآور شد: این مرکز برای دانشجویان رایگان، خانواده‌های آنان نیم بها و برای افراد آزاد با ۷۰درصد قیمت آزاد محاسبه خواهد شد.