امام جمعه کرمان: دانشگاه پیام نور با سه ویژگی آموزش ترکیبی، منابع غنی درسی و کمترین میزان شهریه ، یک دانشگاه منحصر به فرد و ویژه است.

امام جمعه کرمان: دانشگاه پیام نور با سه ویژگی آموزش ترکیبی، منابع غنی درسی و کمترین میزان شهریه ، یک دانشگاه منحصر به فرد و ویژه است.

دکتر محدثی زرندی ریاست دانشگاه پیام نور استان و مدیران ستادی این دانشگاه  با حجه الاسلام علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان کرمان و  امام جمعه کرمان دیدار کردند.

در این دیدار حجه الااسلام و المسلمین علیدادی دانشگاه پیام نور را با داشتن ویژگی هایی نظیر آموزش ترکیبی، منابع غنی درسی ، و کمترین میزان شهریه یک دانشگاه ویژه دانست و گفت : سیستم آموزشی ترکیبی  قدرت تصمیم گیری دانشجو برای نحوه استفاده از کلاس ها را فراهم می آورد و وجود منابع غنی درسی  سبب می شود ،  دانشجو با مطالعه این منابع ، سطح قابل قبولی از دروس را یاد بگیرد.

امام جمعه کرمان  به نحوه امتحانات در دانشگاه پیام نور اشاره کرد که این سبک امتحانات سراسری درکل کشور منجر به بالا بودن سطح علمی فارغ التحصیلان پیام نور شده همچنین افزود :کمترین میزان شهریه دراین دانشگاه  ، امکان تحصیل جمع زیادی از دانشجویان را  فراهم می کند و با توجه به شرایط اقتصادی جامعه سبب کاهش دغدغه های خانواده ها می شود و همین ویژگی هاست که دانشگاه پیام نور را یک دانشگاه ویژه  و منحصر به فرد نموده است .

امام جمعه کرمان افزود: رسالت اصلی یک دانشگاه در مرحله اول آموزش مناسب است  ودر مرحله دوم دانش و سواد علمی، که این نتیجه همان آموزش است  و سومین مرحله که مهم ترین می باشد تبدیل علم به ثروت  می باشد.

وی بیان داشت علمی که ثروت تولید نکند  به این معنی است که از دانشی که به دست آورده در مرحله عمل نتوانسته اید استفاده کنید که این خود یک ضعف محسوب میشود چون از دانشی که استفاده نشودبه مرور زمان آن دانش فراموش  میشود .

علیدادی سلیمانی در ادامه برحرکت دانشگاهها به سمت تجاری سازی علم و تولید ثروت از علم اشاره کرد و گفت :راه حل برون رفت از معضل بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاه، ارتباط دانشگاه با صنعت و تحصیل در رشته های مورد نیاز صنعت می باشد .

در ابتدای این دیدار آقای دکتر محدثی زرندی رییس دانشگاه پیام نور استان کرمان گزارشی از فعالیتهای دانشگاه در عرصه های آموزشی، فرهگنی و عمران ارائه کرد و  گفت : دانشگاه پیام نور استان در خصوص تجاری سازی علم ، ۱۷ شرکت فعال درمرکز رشد و نوآوری خود دارد که از این تعداد دو شرکت موفق به کسب عنوان شرکت دانش بنیان شده اند و  همچنین راه اندازی مرکز نوآوری  در دانشگاه پیام نور استان کرمان که جز ۶ استان  دارای مرکز نوآوری کل کشور می باشد .

وی همچنین در خصوص شهریه های دانشگاه پیام نور عنوان کرد ، دانشگاه پیام نور در بین دانشگا ههای شهریه بگیر کمترین شهریه ها را در سه مقطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری دارد علاوه بر این تسهیلات متنوعی نیز برای پرداخت شهریه از طرق مختلف نظیر وام  صندوق رفاه ، تقسیط شهریه ، وام بانک انصار و وام صندوق برکت برای تمامی دانشجویان متقاضی فراهم شده است .