در راستای همکاری‌های مشترک علمی، پژوهشی و فناوری و ارتباط، صنعت و دانشگاه نشست مشترک مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی و رئیس دانشگاه پیام نور استان قزوین برگزار شد.

به گزارش یوپنا، حمیدرضاخانپور در این دیدار با اشاره به دستاوردهای پیوند صنعت و دانشگاه گفت: پیوند و ارتباط دوسویه صنعت و دانشگاه، شناخت بهتر نیازها و توانمندی‌های صنعت، افزایش اعتماد صنعت به دانشگاه‌ها، بالا رفتن سطح آموزشی و علمی کارکنان بخش صنعت و استفاده بهینه از ظرفیت‌های دانشگاه در رشد اقتصادی را مهمترین دستاورد پیوند این دو بخش عنوان کرد.

وی رونق تولید ملی و حمایت از فارغ التحصیلان دانشگاهی و احیاء کاروزی در محیط واقعی کار را از اولویت‌ها دانست و اظهار داشت : مدیران شرکت‌ها و صنعتگران، دانشگاه‌ها که به عنوان موتور محرکه اقتصاد کشور تلقی می‌شود با تحقق آن شاهد رشد و شکوفایی بخش‌های مختلف اقتصاد خواهیم بود.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین با اشاره به مشوق‌ها و برنامه‌های حمایتی برای شرکتهای دانش بنیان گفت: شرکت‌های دانش بنیان متقاضی زمین صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی می‌توانند از امکان پرداخت یک سوم بخش نقدی بمیزان ده درصد و یا ده درصد بخشودگی نرخ حقوق انتفاع برخوردار و همچنین امکان تقسیط بخش غیر نقدی آنها تا ۴۸ ماه فراهم شده است.

در ادامه رضا رسولی رئیس دانشگاه پیام نور استان قزوین از تعامل صنعت و دانشگاه و برگزاری نمایشگاه تولید ملی و کالای ایرانی دانش بنیان و هایتک در هفته پژوهش خبر داد و اعلام کرد زمینه حضور واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی هایتک و دانش بنیان در این نمایشگاه بصورت رایگان فراهم است.