تفاهم نامه همکاری بین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای و دانشگاه پیام نور استان مرکزی در راستای توانمندسازی مهارتی دانشجویان منعقد شد.

تفاهم نامه همکاری بین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای و دانشگاه پیام نور استان مرکزی در راستای توانمندسازی مهارتی دانشجویان منعقد شد.

به گزارش خبرگزاری یوپنا، سومین تفاهم‌نامه راه اندازي و بهره برداري مراكز ارتقا شايستگي هاي حرفه اي دانشجويان(SCD) توسط اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی با دانشگاه پیام نور این استان منعقد شد.

در راستای ارتقای دانش فنی و حرفه ای دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه، جلسه ای برای تعامل و امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین دانشگاه پیام نور استان مرکزی با اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای این استان با حضور شاه محمدی، مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان مرکزی، علی اکبر ملکی راد، رئیس دانشگاه پیام نور این استان و جمعی از معاونان و مدیران هر دو دستگاه برگزار شد.

شاه محمدی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی گفت: این تفاهم‌نامه در راستای تحقق شاخص های اقتصاد مقاومتی و استفاده از ظرفیت های علمی، تحقیقاتی و صنعتی پژوهشگران و نخبگان دانشگاهی استان مرکزی و توجه به رسالت اصلی دانشگاه در تربیت و تأمین نیروی متخصص و دارای مهارت فنی متناسب با نیاز کشور تنظیم شده است.

وی افزود: تدوین و بازنگری استانداردهای آموزش شغل و شایستگی های حرفه ای از سوی دانشگاه به عنوان موتور فکری جامعه، استفاده بهتر از امکانات شامل فضا، تجهیزات آموزشی و کارگاه های موجود دانشگاه، اجرایی کردن قانون الزام فراگیری آموزش های فنی وحرفه ای، اشتغال و کارآفرینی با رویکرد مهارت ورزی، برگزاری کارگاه های مختلف علمی و آموزشی، استفاده از توانمندی های بومی دانش آموختگان و جامعه دانشگاهی، همکاری در برگزاری همایش های تخصصی و نمایشگاه های محلی مرتبط، همکاری در تألیف و انتشار کتب و نشریات علمی و پژوهشی، تهیه و تبادل عنوان‌های تحقیقاتی مورد نیاز دو طرف برای اداره کل آموزشی فنی وحرفه ای استان ازاهم مفاد این تفاهم نامه است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی گفت: امروز باید با تعامل و هم افزایی ظرفیت تمامی دستگاه ها در راستای ایجاد اشتغال پایدار گام برداشت و آموزش فنی و حرفه ای و دانشگاه پیام نور می توانند با استفاده از ظرفیت ها، امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی فرهیخته و متخصصی که در اختیار دارند زمینه ساز تربیت جوانان کارآفرین و آینده ساز مملکت باشند.

پیش از این نیز تفاهمنامه های مشابه ای با موضوع ارتقا شايستگي هاي حرفه اي دانشجويان(SCD) با دانشگاه آزاد اسلامی اراک و دانشگاه صنعتی اراک منعقد شده است.