در حالیکه گمانه‌زنی‌ها درباره ترکیب دولت آینده برزیل به رهبری ژائیر بولسونارو ادامه دارد، احتمال انتخاب الکساندر فورتا، هنرپیشه سابق فیلم‌های پورنو سر و صدای بسیاری در رسانه‌های جهان به پا کرده است.

به گزارش یوپنا در حالیکه گمانه‌زنی‌ها درباره ترکیب دولت آینده برزیل به رهبری ژائیر بولسونارو ادامه دارد، احتمال انتخاب الکساندر فورتا، هنرپیشه سابق فیلم‌های پورنو سر و صدای بسیاری در رسانه‌های جهان به پا کرده است.

فورتا از حزب سوسیال لیبرال (جریان سیاسی متبوع بولسونارو) در جریان انتخابات پارلمانی برزیل توانست از سائوپائولو به مجلس نمایندگان راه یابد.

ژائیر بولسونارو، رئیس جمهوری منتخب برزیل با ارسال یک پیام ویدیویی انتخاب فورتا به‌عنوان نماینده را به وی تبریک گفت و وعده داد در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، وی را وزیر فرهنگ می‌کند.

این گمانه‌زنی وقتی جنجالی‌تر می‌شود که به یاد آوریم بولسونارو به داشتن عقاید به شدت محافظه‌کارانه مسیحی و همجنس‌گراستیزانه مشهور است. الکساندر فورتا، سابقه بازی در فیلم‌های پورنو با مردان دیگر را دارد و زمانی خود را به‌عنوان یک شخص دوجنس‌گرا معرفی می‌کرده است

با این حال از حدود ۱۰ سال پیش، فورتا پس از خروج از صنعت پورنو، توبه کرده و پس از ازداوج، با پیوستن به کلیسای اوانجلیک (انجیلی)، هم‌اکنون در مخالفت با تولید فیلم‌های «هرزه‌نگارانه» موعظه برگزار می‌کند.

بسیاری از ناظران مسائل سیاسی برزیل معتقدند در کابینه آقای بولسونارو، جریان مسیحی اوانجلیست، نظامیان، هواداران پر و پا قرص اقتصاد آزاد و حقوقدانان مخالف حزب کارگر، سمت‌های کلیدی را قبضه خواهند کرد.