در راستای تحقق اهداف دانشگاه پیام نور استان آذربایجانشرقی، رئیس دانشگاه پیام نور استان آذربایجانشرقی با مدیر عامل و مسئولان پتروشیمی تبریز دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری یوپنا، در راستای تحقق اهداف دانشگاه پیام نور استان آذربایجان شرقی، رئیس دانشگاه پیام نور استان آذربایجانشرقی با مدیر عامل و مسئولان پتروشیمی تبریز دیدار و گفتگو کرد.

دکتر معصومی با اشاره به سوابق درخشان دانشگاه پیام نوردر عرصه آموزش کشور ، گفت : منابع درسی غنی ، شیوه آموزشی متفاوت ، امتحانات متمرکز کشوری ، فارغ التحصیلان با سواد علمی بسیار بالا و حرکت به سمت دانشگاههای نسل سوم و پیشرو با دارا بودن هرم هیئت علمی مناسب در تمامی گروههای آموزشی ، جزو ویژگیهای منحصر بفرد دانشگاه پیام نور هست.

رئیس دبیرخانه منطقه ۳ دانشگاه پیام نور کشور با بیان اینکه ارتباط دانشگاه با صنعت جزو حلقه های مفقود کشور هست گفت : تعامل اساتید دانشگاه پیام نور استان با پتروشیمی تبریز به عنوان یکی از بزرگترین واحدهای صنعتی کشور ، در راستای اجرای طرح های پژوهشی و صنعتی می تواند اثرات سازنده و مثبتی داشته و طرفین را در رسیدن به اهداف خود کمک کند.

دکتر غنی زاده معاون دانشگاه پیام نور استان نیز با اشاره به لزوم ارتباط دانشگاههای استان با واحد های صنعتی استان و کشور ، گفت : طرح های کلان علمی و پژوهشی در دانشگاه داریم که به دلیل عدم ارتباط با صنعت نتوانسته ایم آنها را به سرانجام برسانیم و با توجه به اینکه دانشگاه پیام نور استان در رشته های مربوط به حوزه پتروشیمی دارای اساتید مجرب و پژوهشگران قوی هست می توانیم همکاری خوبی با یکدیگر داشته باشیم و منافع همدیگر را تامین نماییم.

دکتر محمدزاده مدیر فناوری و پژوهش دانشگاه پیام نور استان نیز با اشاره به راه اندازی سه مرکز نوآوری دردانشگاههای پیام نور عجب شیر، ملکان و هشترود ، گفت : استعدادهای بسیار ناب و غیر قابل باوری در این مراکز و شهرستانهای کم برخوردار وجود دارند که می توانیم با برنامه ریزی و همکاری همدیگر آنها را از حالت بالقوه به بالفعل تبدیل کنیم.

دکتر فضلی مدیر آزمایشگاههای دانشگاه پیام نور استان نیز با بیان اینکه نیروی متخصص و دانش فنی لازمه ارتباط دانشگاه با صنعت هست ، گفت : هر دو این فاکتورها باید در دانشگاهها ایجاد شود تا در نهایت منجر به رشد و شکوفایی صنعت کشور شود .

مهندس درفشی مدیر عامل پتروشیمی تبریز نیز در این دیدار ضمن قدردانی از حضور رئیس و مسئولان دانشگاه پیام نور استان در این جلسه و توجه آنان به موضوع ارتباط دانشگاه با صنعت ، گفت : همواره سعی کرده ایم در تمامی سطوح مدیریت با دانشگاههای استان ارتباط داشته باشیم ولی علی رغم این تلاش چند ساله ، به دلیل مشکلاتی که در تعریف ارتباطات داریم به نتایج مطلوبی نرسیده ایم .

ایشان با اشاره به اینکه زبان گفتمان صنعت و دانشگاه در حال حاضر متفاوت هست ، گفت : باید مترجمی باشد که این دو زبان متفاوت را برای هم قابل درک و به هم نزدیک کند تا بتوانیم با تعامل گسترده به نتایج درخشانی برسیم .

مدیر عامل پتروشیمی تبریز با بیان اینکه زبان صنعت اقتصادی هست و بقای ما منوط به توسعه ارتباطات می باشد ، گفت : متاسفانه دانشگاهها با زبان کسب و کار بیگانه هستند و باید به گونه ای برنامه ریزی کرده و به موضوع نگاه کنیم که اقتصاد به فصل مشترک بین صنعت و دانشگاه تبدیل شود .

مهندس درفشی گفت : پژوهش تا زمانی که به اقتصاد منجر نشود برای صنعت ارزشمند نخواهد بود و ما در راستای تحقق این امر آماده ایم با دانشگاهها و بویژه دانشگاه پیام نور استان تعامل گسترده ای داشته باشیم و بسیار علاقه مند به این موضوع هستیم .

در انتهای این جلسه طرفین با بررسی راههای همکاری های فی مابین در تمامی زمینه های موجود ، بر عقد تفاهم نامه و پیگیری امورات به صورت جدی توافق کردند.