از مدیران خواسته‌ایم تا نسبت به انتخاب رفتارهای مناسب فرهنگی در دانشگاه‌ها برنامه‌هایشان را اعلام کنند چرا که باید در نهایت به دنبال ترویج و عمل به معروف باشیم.

به گزارش خبرگزاری یوپنا محمدهادی امین ناجی معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور  در پاسخ به سؤالی در خصوص ویژه برنامه‌های این دانشگاه به منظور افزایش فرهنگ و رفتارهای اخلاقی، گفت: یکی از مباحثی که همواره به آن تأکید داشته و داریم موضوع افزایش فرهنگ و اعتلای آن است و با آنکه برنامه‌های فرهنگی زیادی در کشور داریم اما باید بگوییم که این امر در نهایت باید به رفتار فرهنگی تبدیل شود. چرا که معتقدیم وجود فرهنگ و رفتارهای اخلاقی هیچ تفاوتی در اجتماع، دانشگاه‌ها و دیگر نقاط ندارد.

وی افزود: به مراکز استانی دانشگاه پیام نور تأکید کرده‌ایم که باید اقداماتی را در خصوص اعتلای فرهنگ و رفتارهای فرهنگی داشته باشند به همین دلیل به رؤسای دانشگاه‌ها و مدیران آن اعلام کرده‌ایم که باید برنامه‌هایی را برای انتخاب رفتارهای مناسب فرهنگی در دانشگاه‌ها ارائه کنند. حتی می‌تواند این برنامه‌ها به پاسخگویی مناسب به تلفن و پاسخ مناسب به ارباب رجوع هم گفته شود ضمن اینکه این امر در عرصه دانشجو، استاد و کارمند باید اجرا شود و قرار است در آینده نیز برنامه‌ای را برای آن تدوین کنیم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور تصریح کرد: گام بعدی پس از فرهنگ‌سازی، رقابت مطلوب و نیک در عرصه فرهنگ در تمامی مراکز دانشگاهی پیام نور است و حتی به دنبال آن هستیم تا مسابقه ترویج و عمل به معروف را برگزار کنیم.

ناجی گفت: برخی مراکز می‌توانند اعلام کنند که پاسخگویی صحیح و صریح به تلفن‌ها و رفع مشکلات در این حوزه از نظرشان اقدام فرهنگی است حتی ممکن است که دانشگاهی سبقت گرفتن در امر نیک سلام گفتن را در دستور کار خود قرار دهند. /فارس