رئیس دانشگاه پیام نور استان کردستان در جریان بازدید از دفتر تسهیل‌گری و توسعه محله حسن‌آباد، گفت: سمینار دفاتر تسهیل‌گری و توسعه محلی به میزبانی دانشگاه پیام نور سنندج در هفته پژوهش برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری یوپنا، اسکندر مرادی صبح امروز از دفتر تسهیل‌گری و توسعه حسن‌آباد سنندج بازدید کرد.

 وی در این بازدید اظهار کرد: سمیناری با عنوان دفاتر تسهیل‌گری و توسعه محلی  به میزبانی دانشگاه پیام نور مرکز سنندج و مدیریت دفتر تسهیل‌گری و توسعه در هفته پژوهش برگزار خواهد شد.

مرادی در ادامه این بازدید با اشاره به مشکلات حسن‌آباد، بر لزوم تشکیل تیمی متشکل از اعضای هیئت علمی دانشگاه پیام نور کردستان در دفتر توسعه حسن‌آباد در راستای بررسی مشکلات و ارائه راه حل برای آن تاکید کرد.

رئیس دانشگاه پیام نور استان کردستان تصریح کرد: با همت دانشجویان و  استفاده از  پشتکار علمی اساتید دانشگاه پیام نور مرکز سنندج می‌توان در راستای حل معضلات حسن‌آباد همت کرد.

در ادامه، مدیر دفتر تسهیل‌گری و توسعه محله حسن‌آباد اذعان کرد: با توجه به پتانسیل مردمی می‌توان کارآفرینی‌های خرد را در این منطقه اجرا کرد.

جبار طهماسبی با بیان اینکه این دفاتر کاملا اجتماع‌محور بوده و با مشارکت مردم اداره می‌شود، هدف ایجاد این دفاتر را احصای آسیب‌های اجتماعی محلات حاشیه‌نشین، توانمندسازی افراد و تلاش برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به ساکنان این مناطق
اعلام کرد.

وی بیان کرد: بانک اطلاعات محله با نیازسنجی، برداشت محلی و تمام سرشماری توسط کارشناسان این دفتر تکمیل شده است.

طهماسبی در پایان اظهار داشت: برپایی کارگاه‌های آموزشی در زمینه فرزندپروری، مهارت‌های ازدواج، آموزش‌های محیط‌زیست به کودکان و مشاوره‌های فردی و گروهی از جمله فعالیت‌های سازمان مردم نهاد ماف در ناحیه منفصل حسن آباد است.