طرح ابتدایی برگزاری این همایش در اواخر سال ۹۵ مطرح شد که پس از بررسی و برنامه ریزی های مختلف این همایش انجام شد.

همایش جلوه‌های فرهنگ عاشورایی در دفاع مقدس برگزار شد

به گزارش یوپنا محمد رضا بحرانی در همایش جلوه های فرهنگ عاشورایی در دفاع مقدس که در دانشگاه پیام نور استان بوشهر برگزار شد، اظهار داشت: طرح ابتدایی برگزاری این همایش در اواخر سال ۹۵ مطرح شد که پس از بررسی و برنامه ریزی های مختلف این همایش انجام شد.

وی با بیان اینکه با دستگاه های اجرایی مختلف جهت برگزاری این همایش هماهنگی شد، افزود: از سال گذشته این همایش در دانشگاه پیام نور استان بوشهر آغاز شده و و امیدواریم سال های آینده با کیفیت بیشتر و بهتر ادامه پیدا کند.

رییس دانشگاه پیام نور بوشهر تصریح کرد: امسال ۳۰۰ مقاله در دوازده محور به دبیرخانه همایش ارسال شد.

بحرانی عنوان کرد: این مقالات توسط داورانی از دانشگاه پیام نور استان بوشهر، دانشگاه تهران و دانشگاه اراک مورد بررسی انجام گرفت.
وی گفت: از این تعداد آثار ۳۰ مقاله پذیرفته شد و به آنها گواهی ارائه مقاله ارائه خواهد شد.

رییس دانشگاه پیام نور استان بوشهر بیان کرد: قیام عاشورا تکلیف سنگینی را بر دوش ما میگذارد چرا که باید تلاش کنیم فرهنگ عاشورایی را در تمام محیط های جامعه به ویژه محیط های دانشگاهی گسترش دهیم.

بحرانی خاطر نشان کرد: آنچه در عاشورا اتفاق افتاد درس بزرگی برای انسان ها با همه باورها، فرهنگ ها و ادیان بود، اما شعیان به عنوان پیروان امام حسین (ع) باید در گسترش فرهنگ عاشورایی موفق تر عمل کنند.

وی گفت: این همایش آغازی خوبی برای گسترش این فرهنگ در ابعاد مختلف است.

رییس دانشگاه پیام نور استان بوشهر عنوان کرد: هیچ عملی در دنیا بالا تر از ایثار و شهادت در راه خدا نیست که ما در دفاع مقدس نیز شاهد اینچنین اعمالی بودیم.