دکتر ضماهنی مدیر کل و آقای دارائی معاون دفتر نظارت و ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه در سفر به استان خوزستان با مسؤلان دانشگاه پیام نور این استان دیدار کردند.

دکتر ضماهنی مدیرکل دفتر نظارت و ارزیابی دانشگاه به استان خوزستان سفر کرد.

به گزارش خبرگزاری یوپنا ، دکتر ضماهنی مدیر کل و آقای دارائی معاون دفتر نظارت و ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه در سفر به استان خوزستان با مسؤلان دانشگاه پیام نور این استان دیدار کردند.

در این دیدار و نشست که با حضور دکتر اقبالی رییس منطقه ۱۰ و استان خوزستان، مدیران ستادی، جمعی از رؤسای مراکز و واحدها و اعضای هیأت علمی برگزار شد، در خصوص مبحث منطقه ای شدن دانشگاه پیام نور، توضیحاتی ارائه شد.

ایشان در سخنانی با اشاره به لزوم اصلاح فرایندها گفت : اگر موضوع منطقه ای کردن دانشگاه به ثمر برسد باعث چابک سازی در سازمان و کوتاه تر شدن مسیر انجام بسیاری از فرآیندها خواهد شد.

وی افزود: یکی از اهداف اصلی منطقه ای کردن دانشگاه، تمرکز زدایی است. با این شیوه، اختیارات بیشتری در دست رؤسای مناطق برای انجام امور قرار خواهد گرفت.

همچنین ایشان در خصوص جایگاه مدیر حقوقی استان ها توضیح داد : با توجه طراحی ساختار جدید بر اساس چارت منطقه ای، جایگاه بهتری برای مدیر حقوقی در نظر گرفته شده و می توان از افراد زبده و کارآمدی نیز این جایگاه استفاده برد.

از دیگر مباحث مطروحه در این جلسه، ادغام واحدهای با جمعیت دانشجویی زیر ۵۰۰ نفر با مراکز و واحدهای همجوار بود که توصیه شد این امر به تدریج صورت گیرد.

دکتر ضماهنی همچنین در بحث بودجه های عمرانی گفت : مقرر شده که هر بودجه ای در ردیفی که به آن تخصیص یافته هزینه شود همچنین با توجه به اجرای طرح توازن منطقه ای در سطح کشور، استان ها می توانند ۳ % از بودجه خود را از استانداری ها مطالبه نمایند و این امر در برخی از استان ها صورت پذیرفته است.

لازم به ذکر است در بخش دیگری از نشست که به صورت پرسش و پاسخ برگزار شد به سوالات حضار پاسخگویی شد.