یک فعال اصلاح‌طلب خراسان شمالی دو گزینه مطرح برای استانداری این استان را که شانس بیشتری برای تصدی این منصب دارند معرفی کرد.

به گزارش یوپنا امین دفتری اظهار داشت: وزیر کشور پس از رأی اعتماد از مجلس رویکرد متفاوتی نسبت به آنچه رئیس جمهور وعده داده بود از خود نشان داده است.

وی با ارائه توضیحات تکمیلی در این خصوص افزود: با توجه به انتخابات سال آینده مجلس شورای اسلامی و پیش‌ِرو بودن انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰  چرخش‌هایی از سوی وزیر کشور داشتیم و این چرخش‌ها بیشتر به‌سمت اصولگرایان و اعتدال‌گرایان نزدیک به جریان اصولگرایی است.

دبیر انجمن اسلامی مهندسان خراسان شمالی در ارتباط با گزینه‌های مدنظر جهت سکانداری مدیریت استان تصریح کرد: عیسی فرهادی و سعادت بهرامی شانس بیشتری نسبت به بقیه جهت سکانداری مدیریت عالی استان را دارند.

وی با اشاره به گزینه وزیر کشور برای تصدی مدیریت استان گفت: وزیر کشور ۱۰۰ درصد گزینه احتمالی خود را به هیئت دولت معرفی کرده تا در جلسه رسمی این هفته هیئت دولت به بحث و تبادل نظر کشیده شود.

دبیر انجمن اسلامی مهندسان خراسان شمالی با بیان این‌که گزینه بومی برای مدیریت ارشد استان کارآیی نخواهد داشت٬ ادامه داد: با توجه به اینکه در دولت تدبیر و امید از گزینه بومی برای تصدی مدیریت استان استفاده شد٬ اختلافات فراوانی بین دو شهرستان اسفراین و شیروان با مرکز استان به‌وجود آمد، لذا اگر باز هم گزینه بومی مدنظر هیئت دولت باشد٬ قطعاً شاهد ایجاد اختلاف بین شهرستان‌های استان خواهیم بود.

دفتری با توجه به عملکرد صالحی و خباز بیان داشت: محمدرضا صالحی با نگاهی اصلاح‌طلبانه وارد مجموعه مدیریت استان شد اما متأسفانه حلقه مشاورین استاندار اسبق او را رها نکردند و تخریب‌هایی در قالب همان مشاورین انجام گرفت.

وی در پایان اضافه کرد: تاکنون هیچ‌گونه مشورتی از سوی دولت برای تصاحب مدیریت ارشد استان با احزاب اصلاح‌طلب خراسان شمالی صورت نگرفته و یا اگر بوده به‌صورت انفرادی و با افرادی خاص انجام گرفته است.