مسئول نهاد رهبری دانشگاه‌های پیام نور گفت: ما در دانشگاه پیام نور علاوه بر ازدواج دانشجویی ازدواج اساتید و کارکنان را نیز داریم. به این صورت که تشویقی گذاشته‌ایم تا آن دسته از کارمندان و اساتیدی که مجرد هستند به ازدواج روی بیاورند.

به گزارش یوپنا حجت الاسلام و المسلمین نبوی، مسئول نهاد رهبری دانشگاه‌های پیام نور، پیرامون مراسم ازدواج دانشجویی در این دانشگاه گفت: طبق سال گذشته دانشگاه پیام نور همراه با دانشگاه‌های دیگر خواهد بود و از طریق نهاد رهبری منتظر دستور هستیم تا مراسم‌های لازم را در همین ایام ربیع برای ازدواج دانشجویی برگزار کنیم. طبق روند سال‌های قبل یکسری از برنامه‌ها در مشهد مقدس به صورت هماهنگ برگزار می‌شود یکسری دیگر مثل جشن ازدواج دانشجویی در دانشگاه‌ها انجام می‌گیرد.

وی افزود: ما در دانشگاه پیام نور علاوه بر ازدواج دانشجویی ازدواج اساتید و کارکنان را نیز داریم به این صورت که تشویقی گذاشته‌ایم تا آن دسته از کارمندان و اساتیدی که مجرد هستند به ازدواج روی بیاورند برای آن‌ها علاوه بر جشن ازدواج و سفر مشهد مقدس وام ۲۰ میلیون تومانی در نظر گرفته ایم. همچنین گفتنی است که ثبت نام ازدواج دانشجویی در حال حاضر در حال انجام شدن است و امیدواریم که این نام نویسی‌ها افزایش داشته باشد.

وی گفت: ما معتقدیم یکی از اهداف این ازدواج دانشجویی در کل کشور ازدواج آسان است. در حال حاضر متاسفانه برخی از جوانان ما به ازدواج کمتر روی می‌آورند و سن ازدواج متاسفانه بالا رفته است و شرایط اقتصادی برای ازدواج جوانان مناسب نیست. امیدواریم که مسئولان نظام و همچنین مسئولان دولت بتوانند راهکاری را برای ترغیب هر چه بیشتر جوانان به ازدواج و رفع موانع اقتصادی در نظر بگیرند.

نبوی ادامه داد: نهاد رهبری در دانشگاه بیشتر وظیفه انجام کار‌های فرهنگی و حمایت‌های معنوی را برعهده دارد، اما حمایت‌های مادی هم برای ازدواج جوانان نیاز است. هم دانشگاه و هم مسئولان دولتی دست به دست هم بدهند تا ان شاالله رونق ازدواج در کل کشور و در دانشگاه پیام نور به خوبی انجام شود و شاهد رشد روزافزون ازدواج جوانان باشیم.

وی اظهار داشت: دانشگاه پیام نور به صورت تقریبی در سال‌های قبل حدود ۲۰۰۰ نفر آمار ازدواج دانشجویی در کل کشور داشته است که حدود ۳۰۰ نفر از آن‌ها از استان تهران بوده اند و امیدواریم که امسال با توجه به افزایش بازه زمانی که برای سفر مشهد مقدس وجود دارد بتوانیم افراد بیشتری را به عنوان زوج دانشجو به مشهد مقدس ببریم.

وی افزود: اردوی مشهد مقدس برای زوج‌های جوان همه ساله از بهمن برگزار می‌شود امسال نیز تاکنون همین روند پیش بینی شده و تا پیش از ماه رمضان ادامه خواهد داشت یعنی حدودا آخر ماه اردیبهشت./دانشجو