نزدیک‌ترین مشاوران بن سلمان از جمله احمد العسیری رسما سفارش ترور سردار قاسم سلیمانی و همچنین خرابکاری اقتصادی در ایران را به واسطه‌های خارجی داده و برای این کار میلیارد‌ها دلار در نظر گرفتند.

نیویورک تایمز که چندی پیش از جلسات محرمانه تیم ترامپ با مقام‌های عربستانی برای آغاز کمپینی علیه اقتصاد ایران در ابتدای سال ۲۰۱۶ خبر داده بود این بار صفحه دیگری از این پروژه‌های محرمانه را ورق زده از تلاش عربستانی‌ها برای افشای دارایی‌های سپاه قدس در جهان، ایجاد اکانت‌های جعلی در شبکه‌های اجتماعی فارسی برای ایجاد ناآرامی در ایران و اتهامات علیه مقامات ارشد ایرانی برای اینکه آن‌ها علیه همه شوراند پرده برداشت.
نیویورک تایمز در این گزارش نوشت: سال گذشته (۲۰۱۷)، جمعی از مقامات ارشد اطلاعاتی عربستان سعودی نزدیک به محمد بن سلمان از گروه کوچکی از تجار خواسته بودند از شرکت‌های خصوصی برای ترور «دشمنان ایرانی» پادشاهی سعودی استفاده کنند.
این افشاگری نیویورک تایمز به نقل از سه منبع آشنا با مباحث مطرح بین سعودی‌ها و تجار مزبور صورت گرفته است.
این سعودی‌ها در زمانی مورد بازجویی قرار گرفتند که محمد بن سلمان معاون ولیعهد عربستان و وزیر دفاع وقت در حال تلاش برای رسیدن به قدرت بود و از مشاورانش برای تشدید عملیات‌های نظامی و اطلاعاتی خارج از عربستان در خواست کرده بود. این مکالمات بیش از یک سال قبل از به قتل رسیدن جمال خاشقچی انجام شده و نشان می‌دهد مقامات ارشد سعودی از ابتدای روز کار آمدن محمد بن سلمان سوءقصد‌هایی را برنامه ریزی کرده بودند.
ترور مقام‌های ایرانی به سفارش بن سلمان!
نزدیک‌ترین مشاوران بن سلمان از جمله احمد العسیری رسما سفارش ترور سردار قاسم سلیمانی و همچنین خرابکاری اقتصادی در ایران را به واسطه‌های خارجی داده و برای این کار میلیارد‌ها دلار در نظر گرفتند.
العسیری همان کسی است که در مارس ۲۰۱۷ در جلسه‌ای در ریاض طرح ۲ میلیارد دلاری استفاده از عوامل اطلاعاتی برای زمینگیر کردن اقتصاد ایران را داده بود.
در جریان بحث و در حالی که تجار مزبور تلاش می‌کرداند، بودجه لازم برای طرح خرابکارانه خود را از سعودی‌ها بگیرند، برخی دستیاران ارشد العسیری، خواستار ترور سردار قاسم سلیمانی و فرد دیگری که دشمن عربستان سعودی خوانده شده بود، شده‌اند.

این بازرگانان که پیشینه اطلاعاتی نیز داشته‌اند، توطئه آن‌ها علیه ایران را از یک‌سو منبعی سودآور و از سوی دیگر راهی برای فلج کردن کشوری می‌دانستند که هم از سوی خودشان و هم از سوی سعودی‌ها تهدیدی جدی تلقی می‌شد.

«جرج نادر»، تاجر آمریکایی – لبنانی، کسی است که این دیدار را ترتیب داده بود. او پیشتر با محمد بن سلمان دیدار و طرح خود برای ایران را با کاخ سفید نیز مطرح کرده بود. فرد دیگر حاضر در جلسه «جوئل زمل» نام دارد؛ یک صهیونیست که ارتباط عمیقی با آژانس‌های اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی دارد.
هم زمل و هم نادر مورد تحقیق رابرت مولر قرار دارند. مولر بازپرس ویژه آمریکایی است که از آن‌ها درباره مذاکراتشان با آمریکایی‌ها ومقام‌های سعودی درباره طرح ایران سوال کرده است. معلوم نیست که این افراد چطور با پرونده‌ای که مولر در حال بررسی آن است در ارتباط هستند. در سال ۲۰۱۶ یک کمپانی که به زمل تعلق داشت طرح دستکاری‌های شبکه‌های اجتماعی کمپین ترامپ را اجرا کرده بود.
در جریان نشست مارس ۲۰۱۷، و پس از آنکه سعودی‌ها در خصوص عملیات خرابکاری نیز بحث شده و به گفته سه منبع آگاه سعودی‌ها از تجار خواسته‌اند که به عملیات‌های کشنده و قتل مقام‌های ارشد ایرانی نیز فکر کنند. تجار حاضر تردید کرده و می‌گویند، باید با وکلای خود گفتگو کنند.
پس از گفتگو با وکلا، بازرگانان مزبور تقاضای سعودی‌ها را رد می‌کنند، اما نادر، یک شرکت انگلیسی که توسط یکی از نیرو‌های عملیات ویژه بریتانیا اداره می‌شود را برای انجام این عملیات تروریستی پیشنهاد می‌دهد، نام شرکت مشخص نیست.
ژنرال العسیری قبل از اینکه ماه پیش اخراج شود، یکی از مشاوران نزدیک محمد بن سلمان بود. در سال ۲۰۱۶ او به یک چهره ملی در زمینه حمله عربستان به یمن تبدیل شد. او بار‌ها به واشنگتن سفر کرد. در سال ۲۰۱۷ کمپین آن‌ها در یمن به یک جنگ تمام عیار تبدیل شد و فجایع بشری را به دنبال داشت. اما مدافع او یعنی محمد بن سلمان قدرت خود را در عربستان تثبیت کرده بود و العسیری را به سمت معاونت رییس سازمان جاسوسی عربستان ارتقا داد.
بعضی تحلیلگران می‌گویند علت حضور او در این سمت این بود که محمد بن سلمان قصد داشت از نزدیک کار‌های رییس سازمان جاسوسی عربستان خالد بن علی بن عبدالله الحمیدان را زیر نظر بگیرد. ماه گذشته العسیری بعد از اعلام قتل خاشقجی برکنار شد. او به عنوان عامل سازماندهی این قتل شناسایی شد. روز شنبه رجب طیب اردوغان گفت: دولت او به یک رکورد ضبط شده قبل از قتل خاشقجی دست پیدا و این نوار را در اختیار عربستان، آمریکا، بریتانیا و فرانسه قرار داده است و انتظار دارد ترامپ مجازات سنگینی برای سعودی‌ها در نظر گرفته باشد.
کمپین اقتصادی عربستان علیه ایران

اوایل ۲۰۱۶ نادر و زمل بحث درباره کمپین بلندپروازانه اقتصادی علیه ایران را مانند همان کمپینی که توسط اسرائیل و آمریکا در یک دهه پیش طراحی و اجرا شده بود و هدف آن‌ها پایان دادن به برنامه هسته‌ای ایران بود آغاز کردند. آن‌ها عملیات‌هایی از قبیل: افشای دارایی‌های سپاه قدس در جهان، ایجاد اکانت‌های جعلی در شبکه‌های اجتماعی فارسی برای ایجاد نا آرامی در ایران، تامین مالی گروه‌های اپوزیسیون ایرانی و افشای اتهامات دروغین و واقعی علیه مقامات ارشد ایرانی را برای اینکه ان‌ها علیه همه بشوراند در دستور کار قرار دادند.

نادر مشاور امیر امارات متحده عربی نیز هست که در کنار عربستان و اسرائیل، ایران را تهدیدی جدی برای خود می‌دانند. زمل و نادر هر دو بر این اعتقاد بودند که پیروزی احتمالی کلینتون در سال ۲۰۱۶ به معنای ادامه برجام است و کمپین فلج کردن اقتصاد ایران توسط واشنگتن به جایی نخواهد رسید. در نتیجه آن‌ها تصمیم گرفتند طرح خود را با مقام‌های امارات و سعودی در میان گذاشته و حتی پروپوزال طرح خود را در جلسه‌ای در بلژیک در اختیار العسیری قرار دهند.
انتخاب دونالد ترامپ حساب و کتاب آن‌ها بهم ریخت. نادر و زمل به نیویورک سفر کردند تا طرح ایران خود را به تیم انتقال ترامپ و ژنرال‌های سعودی بفروشند.
طرح نادر برای سقوط اقتصاد ایران اولین بار توسط تیویورک تایمز در ماه می‌منتشر شده بود. گزارش بعدی درباره دیدار العسیری در نیویورک یک ماه بعد در دیلی بیست منتشر شد. زمل و نادر برای این منظور با اریک پرینس مشاور تیم انتقال ترامپ دیدار کردند. آن‌ها در باره عناصر طرح خود با پرینس صحبت کردند.
زمل و نادر در یک سوییت در هتل اورینتال نیویورک با ژنرال العسیری و مشاورانش درباره طرح ایران گفت‌وگو کردند. سعودی‌ها به این طرح علاقه‌مند شدند، اما گفتند که طرح بسیار تحریک کننده و به طور بالقوه بی ثبات کننده است چرا که می‌خواستند تاییدیه دولت ترامپ را قبل از اینکه عربستان بابت طرح هزینه‌ای پرداخت کند داشته باشند.
بعد از تحلیف ترامپ، زمل بار‌ها با مقامات کاخ سفید درباره طرح خرابکاری در اقتصاد ایران دیدار داشت.
به گفته منابع اطلاعاتی آگاه در این گزارش، علاقه العسیری به ترور چیز عجیبی نبود، اما او همزمان یکی از نزدیکان محمد بن سلمان بود. بازپرسی‌ها نشان می‌دهد العسیری فردی جاه طلب بوده که می‌خواست محمد بن سلمان را با طرح عملیات‌های سیاه مجذوب خود کند.
العسیری بعضا در دیدار‌های محمد بن سلمان در ریاض با مقامات آمریکایی حضور داشت. حامیان بن سلمان قادر نبودند به راحتی او را از طرح‌هایی که در سر داشت منصرف کنند. همین استدلال سبب می‌شود که آژانس‌های اطلاعاتی به این نتیجه برسند که محمد بن سلمان قطعا از طرح ترور خاشقجی اطلاع داشته است.