در بین نیروهای نفتی که هم سابقه درخشانی در حوزه مدیریت کلان و هم در بین مجموعه وزارت نفت به عنوان مدیری پاکدست و شفاف شناخته می شود رضا خلیلی می باشد.

با تصویب و ابلاغ دستور منع بکارگیری بازنشستگان بسیاری از مدیران ارشد کشور باید با مجموعه خود خداحافظی کنند، وزارت نفت و شرکت های زیر مجموعه آن نیز از این قائده مستثنی نیستند.

به گزارش یوپنا، سه معاون وزیر نفت که مشمول قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان هستند اختیارات خود را به معاونان یا قائم مقام خود واگذار کردند.

علی کاردر معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران حق امضای خود را به «محسن پاک نژاد» معاون امور تولید این شرکت تفویض کرد تا زمانی که مدیرعامل جدید شرکت ملی نفت ایران مشخص شود.

رایزنی و چانه زنی ها برای مدیرعاملی شرکت ملی نفت ایران ادامه دارد و به نظر می رسد دیر یا زود با حکم زنگنه مدیرعامل جدید شرکت ملی نفت ایران مشخص شود.

با توجه به تحریم های نفتی و لزوم عبور کردن از این تحریم ها که بیش از ۶۰ درصد بودجه کشور به آن وابسته است، به نظر می رسد نیاز به نیروی متخصص و آشنا با زیرمجموعه نفت در این شرایط بیشتر احساس می شود.

در بین نیروهای نفتی که هم سابقه درخشانی در حوزه مدیریت کلان و هم در بین مجموعه وزارت نفت به عنوان مدیری پاکدست و شفاف شناخته می شود رضا خلیلی می باشد.

خلیلی که در حال حاضر معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت در امور عملیات غیر صنعتی می باشد، رئیس شورای فرهنگی این شرکت نیز می باشد.

وی پیش از این، سکان دار معاونت امور پشتیبانی مدیریت توسعه منابع انسانی شرکت ملی نفت ایران نیز بوده است.

عملکرد خلیلی در شرکت نفت در این مدت باعث شده که رضایتمندی مجموعه های زیر نظر وی بیشتر شود.

شناخت و تجربه وی از تحریم های  نفتی دوره قبل (احمدی نژاد) باعث می شود که وی در بین نیروهای وزارت نفت شناخت و سیاست های اجرائی بهتری برای عبور از این شرایط را دارا باشد.

طبق اخبار رسمی و غیر رسمی از راهروهای مجلس کمیسیون انرژی نیز با توجه به شناختی که از عملکرد مدیریتی خلیلی دارد از وی به عنوان یکی از گزینه های مهم زنگنه برای شرکت ملی نفت ایران نام برده است.