ما در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که گفته می‌شود مهمترین ویژگی آن تغییر است اما بسیاری از صاحب‌نظران عقیده دارند مهمترین ویژگی عصر حاضر سرعت زیاد تغییر است، به گونه‌ای که انسان چندان نمی‌تواند خود را با این سرعت همراه کند.

به گزارش یوپنا رئیس پارک علم و فناوری استان خوزستان در این مراسم گفت : ما در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که گفته می‌شود مهمترین ویژگی آن تغییر است اما بسیاری از صاحب‌نظران عقیده دارند مهمترین ویژگی عصر حاضر سرعت زیاد تغییر است، به گونه‌ای که انسان چندان نمی‌تواند خود را با این سرعت همراه کند.

دکتر مختاری افزود: پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد و کانون‌های شکوفایی خلاقیت به دنبال تولید سرمایه‌های جدید در دنیا هستند، از زمان قدیم نفت و منابع طبیعی ارزش زیادی داشته‌اند اما این ارزش شاید تنها تا دو یا سه دهه آینده ادامه داشته باشد.

وی گفت : تمام خدماتی که پارک علم و فناوری خوزستان ارائه می‌دهد می‌تواند در کانون شکوفایی خلاقیت دانشگاه پیام نور اهواز ارائه شوند. پارک علم و فناوری خدمات مادی و معنوی مختلفی ارائه می‌دهد به طور مثال هر جایی که نام پارک علم و فناوری را داشته باشد، جزو مناطق آزاد تجاری محسوب می‌شود و از نظر قانون کار، صادرات و واردات و مالیات آن دقیقا مانند مناطق آزاد محسوب می‌شود و این برای کسانی که می‌خواهند یک کسب و کار جدید را شروع کنند، بسیار مناسب است.

دکتر مختاری با اشاره به برگزاری جشنواره ایتاب در دانشگاه پیام نور اهواز گفت: آینده در دست کسانی است که حرف و کار جدیدی داشته باشند. پارک علم و فناوری خوزستان وظیفه دارد از این ایده‌ها حمایت کند.

همچنین دکتر سلیمانی‌مقدم، با اشاره به اینکه کانون شکوفایی خلاقیت و نوآوری دانشگاه پیام نور اهواز، اولین کانون شکوفایی خلاقیت در دانشگاه پیام نور خوزستان است، گفت: هدف از تأسیس این کانون، عملیاتی کردن ایده‌های ناب دانشگاه است.

وی افزود : تمام امکانات دانشگاه پیام نور اهواز را در راستای پیشبرد اهداف این کانون به کار می‌گیریم و از ایده‌های دانشجویان حمایت می‌کنیم. از پارک علم و فناوری خوزستان نیز انتظار داریم از این نهاد نوپا حمایت کند تا به رشد لازم برسد.