رئیس دانشگاه پیام نور گفت استراتژی این دانشگاه گسترش فعالیت ها و همکاری های بین المللی به ویژه با کشورهای همسایه است.

به گزارش یوپنا، رئیس دانشگاه پیام نور در کنفرانس بین المللی «تفکرات اقبال لاهوری برای نوسازی جامعه اسلامی؛ فرصت ها و چالش ها»، در دانشگاه ملی زبان های مدرن پاکستان (نومل) که با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان برگزار شد ضمن تشکر از مسئولان دانشگاه ملی زبان های نوین پاکستان گفت: سخن گفتن از علامه اقبال لاهوری، به تجربه و مطالعه گسترده نیاز دارد و افکار این اندیشمند جهان اسلام، چراغ راهی برای نسل کنونی و آینده است.

دکتر زمانی با تشریح ظرفیت های علمی دانشگاه پیام نور، گفت : این دانشگاه در نظر دارد که به انعقاد تفاهم نامه های عملیاتی با دانشگاه های پاکستان، همکاری های خود را با این دانشگاه ها در زمینه های علم و فناوری، زبان و ادبیات و مطالعات اسلامی گسترش دهد.

وی اضافه کرد : دانشگاه پیام نور در ایران حدود نیم میلیون دانشجو در حدود ۵۰۰ مرکز دارد و بیش از چهار هزار کارمند تمام وقت در این دانشگاه کار می کند، به عبارت دیگر، دانشگاه پیام نور بزرگترین دانشگاه دولتی ایران است.

رئیس دانشگاه پیام نور با بیان اینکه این دانشگاه دارای بیش از ۶۰ شعبه بین المللی در کشورهای مختلف است، استراتژی این دانشگاه را گسترش فعالیت ها و همکاری های بین المللی به ویژه کشورهای همسایه عنوان کرد.

زمانی تصریح کرد : دانشگاه های پاکستان می توانند با گسترش همکاری های علمی خود با دانشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی ایران، در مسیر تولید علم گام بردارند.

مهدی هنر دوست سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان که از سخنرانان این کنفرانس بود از علامه اقبال لاهوری به عنوان یکی از روشنفکران و متفکران جهان اسلام یاد کرد و گفت: اندیشه های وی درس بزرگی برای نسل کنونی و آیندگان است.

وی افزود:علامه اقبال لاهوری، در کشورهای اسلامی به عنوان اندیشمند و کسی که تلاش کرد تا دستورات و آموزه های واقعی دین اسلام را احیا کند، مطرح است.

شایان ذکر است، دکتر زمانی رییس دانشگاه پیام نور در حاشیه این کنفرانس ضمن امضای چهار  تفاهم نامه همکاری با دانشگاه پاکستان در شهر لاهور، جهت تبادل استاد و دانشجو و گسترش همکاری های پژوهشی و همچنین انعقاد تفاهم نامه های همکاری علمی و پژوهشی با روسای دانشگاه ملی زبان های نوین پاکستان و دانشگاه آزاد علامه اقبال لاهوری اسلام آباد گفت و گو و تبادل نظر کرد.