تفاهم نامه همکاری مشترک بین دانشگاه پیام نور ایران و دانشگاه علامه اقبال پاکستان امضا شد.

تفاهم نامه همکاری مشترک بین دانشگاه پیام نور ایران و دانشگاه باز و از راه دور علامه اقبال اسلام آباد امضا شد.

به گزارش خبرگزاری یوپنا، دکتر محمدرضا زمانی رئیس دانشگاه پیام نور پس از بازدید از بخش های مختلف دانشگاه علامه اقبال پاکستان، با تشریح ظرفیت های علمی ایران به ویژه در زمینه های پژوهش و تولید علم،خواستار گسترش همکاری دو کشور در زمینه تحقیقات و فناوری شد.

رئیس دانشگاه علامه اقبال پاکستان در آیین امضای تفاهم نامه مشترک همکاری با دانشگاه پیام نور ایران گفت: این دانشگاه و مسئولان علمی و فرهنگی کشور پاکستان خواستار گسترش همکاری دانشگاهی و برگزاری همایش‌های علمی، فرهنگی و هنری بین دو کشور به ویژه دانشگاه های ایران و پاکستان هستند.

«ضیاء القیوم» با تاکید بر لزوم آشنایی مردم ایران و پاکستان با فرهنگ، تاریخ و اشتراکات دو کشور خواستار اجرای برنامه های مشترک علمی و فرهنگی بین ایران و شد.

وی آمادگی دانشگاه باز و از راه دور  علامه اقبال را برای گسترش همکاری دانشگاهی دوجانبه و برگزاری همایش‌های علمی، فرهنگی و هنری اعلام کرد.

براساس این تفاهمنامه که بین روسای دانشگاه پیام نور کشور و دانشگاه  اقبال امضا شد، بخش اقبال شناسی در دانشگاه پیام نور ایجاد می شود.

همچنین همکاری در زمینه علمی ،بهره مندی از تجربه استادان دانشگاهها در زمینه تدوین منابع آموزشی رشته زبان و ادبیات فارسی و چاپ مشترک کتاب، ارتقای سطح نشریات علمی دو کشور از دیگر زمینه های همکاری ایران و پاکستان است.

برگزاری دوره های تحصیلی و آموزشی مجازی، ارائه بورس تحصیلی به دانشجویان به منظور ادامه تحصیل در ایران و پاکستان، تبادل استاد و دانشجو، برگزاری دوره های دانش افزایی و پژوهشی کوتاه مدت برای استادان و راه اندازی کرسی های مرتبط با ایران شناسی و زبان و ادبیات فارسی نیز از دیگر مفاد این تفاهم نامه همکاری در زمینه علمی و پژوهشی است.

شایان ذکر است، دانشگاه پیام نور پیش از این نیز با هدف توسعه همکاری های علمی مشترک و همکاری علمی بین المللی، با دانشگاه پنجاب پاکستان، کالج دولتی پاکستان، دانشگاه بانوان لاهور و مجازی پاکستان» تفاهم نامه همکاری مشترک امضا کرده است.