استاندار کرمانشاه با بیان اینکه آب، برق و گاز مناطق زلزله زده وصل است، گفت: زمین لرزه ۶٫۴ ریشتری یکشنبه شب هیچ کشته ای نداشته است و ۹۸ درصد از ۶۳۴ مصدوم حادثه به صورت سرپایی درمان شده‌اند.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه آب، برق و گاز مناطق زلزله زده وصل است، گفت: زمین لرزه ۶٫۴ ریشتری یکشنبه شب هیچ کشته ای نداشته است و ۹۸ درصد از ۶۳۴ مصدوم حادثه به صورت سرپایی درمان شده‌اند.

به گزارش یوپنا، هوشنگ بازوند افزود: تعداد اندکی از مصدومان زلزله در بیمارستان های استان بستری هستند که حال همه آنها خوب است.
او روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه همه خدمات زیرساختی مناطق زلزله زده برقرار است، گفت: آب، برق و گاز مناطق زلزله زده وصل شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
بازوند اظهار کرد: خسارت های زلزله یکشنبه شب و پس لرزه های آن در مقایسه با قدرت این زمین لرزه ها زیاد نبوده است و تنها برخی واحدها از جمله یکی دو واحد تجاری که پس از زلزله ۷٫۳ ریشتری ۲۱ آبان ۹۶ باید تعمیر می شدند، تخریب شده اند.
استاندار کرمانشاه که هم اکنون در شهرستان قصرشیرین حضور دارد، گفت: جلسه ستاد بازسازی مناطق زلزله زده را صبح امروز در این شهرستان برگزار می کنیم و موضوع اسکان موقت و دائم زلزله زدگان را جمع بندی خواهیم کرد.
به گفته وی، درخواست زلزله زدگان برای اسکان موقت زیاد نیست.

در نتیجه زلزله شب گذشته بر اساس اعلام رسانه های عراق تا کنون ۲ نفر در استان سلیمانیه کشته و ۵۲ نفر زخمی شدند.
ساعت ۲۰:۰۷ روز یکشنبه زمین لرزه ای به بزرگی ۶٫۴ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) غرب استان کرمانشاه را لرزاند.
براساس اعلام موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زمین لرزه در عمق هفت کیلومتری زمین و در فاصله ۱۷ کیلومتری سرپل ذهاب، ۱۸ کیلومتری قصرشیرین و ۳۳ کیلومتری گیلانغرب و ۱۲۷ کیلومتری مرکز کرمانشاه رخ داده است.
این زلزله به حدی شدید بود که در تمام نقاط استان کرمانشاه احساس شد و بیشتر مردم را به معابر عمومی و پارکها کشاند.
بعد از زلزله ۶٫۴ ریشتری تاکنون ۹ پس لرزه بالای ۴ ریشتر هم در این منطقه رخ داده که ۲ مورد آن ۵٫۲ ریشتر بوده است.
این زلزله ها پس لرزه زمین لرزه ۷٫۳ ریشتری ۲۱ آبان سال گذشته محسوب شده اند که در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب رخ داد و ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.
زلزله پارسال به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۰ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود ۱۰۰ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.