همایش بصیرتی با موضوع دختران آفتاب در مرکز اندیمشک برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری یوپنا، به مناسبت روز دانشجو با مشارکت بسیج دانشجویی خواهران و واحد فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه پیام نور اندیمشک، همایش بصیرتی با عنوان دختران آفتاب با موضوع بررسی سبک زندگی اسلامی و ازدواج آسان با حضور دانشجویان علاقه مند و همچنین دانشجویان مهمان از حوزه علمیه الزهرا (س) در سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار شد.

سخنران این برنامه با ابراز اینکه خانواده، یکی از مهم ترین محیط هایی است که می تواند به صورت منظم «سبک زندگی اسلامی» را در درون افراد نهادینه کند، گفت : ضرورت شکل گیری فرهنگ دینی، ذهن را به سوی سبک زندگی خانواده که نخستین آموزشگاه فرد است، رهنمون می سازد، خانواده ای که سرشار از جاذبه الهی؛ یعنی مودّت، محبّت، رحمت، شفقّت و آرامش روانی است.

 

آئین بزرگداشت روز دانشجو، در دانشگاه پیام نور واحد اندیکا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور، بهادر حاتمی رئیس دانشگاه پیام نور اندیکا در این مراسم با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای دانشجوی سال ۱۳۳۲ و تبریک روز دانشجو گفت: این سه دانشجو با نثار خون خود و دفاع از اعتقادشان، استکبار ستیزی و پاسداشت از ارزشها را جاودانه کردند.

 

رئیس دانشگاه اندیکا در ادامه نیز به سیر تاریخی و چگونگی شکل گیری جریان مبارزات دانشجویی از سال ۱۳۳۲ اشاره داشت و افزود:اکنون همه دانشجویان باید با الهام از شهید آذر شریعت رضوی، شهید احمد قندچی و شهید مصطفی بزرگ نیا راه دینداری، آزادگی و استکبار ستیزی را بپیمایند و با ایمان راسخ، فراگیری دانش و کسب موفقیت های علمی جهانی خاری بر چشم دشمنان باشند.

 

وی افزود:دانشجو زمانی اندیشمند است که در حال تحصیل باشد و همچنین به تمامی مسائل روز جامعه خود اشراف داشته باشد.

 

ایشان راه مبارزه با استکبار در عصر حاضر را تولید علم و دستیابی به فنون مختلف و صدور علم به جهان دانستند و تأکید کردند: دانشجویان باید در عصر حاضر خود را به جدید ترین علوم مسلح کنند چرا که داشتن علم بالاترین قدرتهاست.

 

در ادامه این مراسم حجت الاسلام موسوی امام جمعه اندیکا ضمن تبریک روز دانشجو اذعان داشت:محیط دانشگاه و اجتماع برای دانشجویان پر از نشاط و انرژی است.

 

امام جمعه اندیکا ادامه داد:دانشجو باید نسبت به مسائل جاری کشور اطلاع کافی داشته باشد و جریان شناسی او قوی باشد.