در یکسال اخیر اساتید دانشگاه پیام نور استان بالغ بر ۱۵۰ مقاله در مجلات داخلی و خارجی چاپ و پذیرش گرفتند، همچنین در زمینه طرح های پژوهشی کاربردی و بنیادی ۴۰ طرح پژوهشی تصویب گردید و ۲۵ طرح پژوهشی مصوب دوره های قبل نیز پایان پذیرفت.

دکتر یوسفی رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری یوپنا درباره برنامه ها و اقدامات انجام شده در حوزه پژوهش اظهار داشت: در یکسال اخیر برنامه ها و رویکردهای متفاوتی در استان داشتیم که از مهمترین آنها می توان به ۱- انعقاد تفاهم نامه با شهرداری اصفهان با موضوع حل معضلات و مشکلات شهری در قالب طرح های پژوهشی با اساتید ۲-انعقاد قرارداد طرح پژوهشی کاربردی محیط زیستی با پالایشگاه اصفهان به مبلغ تقریبی ۱۹۰۰۰۰۰۰۰۰ ریال ۳- انعقاد تفاهم نامه با شهرک علمی تحقیقاتی در چهار مرکز ۴- انتخاب پژوهشگر برتر و فناور برتر استانی از بین اساتید ۵- انعقاد طرح های برون سازمانی ارتباط با صنعت در مجموع با مبلغ تقریبی ۳ میلیارد ریال نام برد.

رئیس دانشگاه پیام نور اصفهان همچنین درباره مهمترین برنامه های در حال انجام این دانشگاه گفت: برای هفته پژوهش، همایشی استانی در مرکز نجف آباد داریم که در آن به برگزاری کارگاه های خاص نیز توجه خواهد شد.

وی درباره وضعیت پژوهش در دانشگاه پیام نور استان اصفهان گفت: در یکسال اخیر اساتید دانشگاه پیام نور استان بالغ بر ۱۵۰ مقاله در مجلات داخلی و خارجی چاپ و پذیرش گرفتند، همچنین در زمینه طرح های پژوهشی کاربردی و بنیادی ۴۰ طرح پژوهشی تصویب گردید و ۲۵ طرح پژوهشی مصوب دوره های قبل نیز پایان پذیرفت.

دکتر یوسفی در پایان درباره حمایت از طرح ها و ایده های نو در دانشگاه پیام نور اظهار داشت: در راستای حمایت از طرح های نو ۴ مرکز خلاقیت و شکوفایی با همکار ی شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان در مراکز گلپایگان، اردستان، زرین شهر و ستاد استان – برای اولین بار در دانشگاه پیام‌نور- در طول یکسال گذشته راه اندازی شده است که هسته های فن آور بخصوص دانشجویان و اعضای محترم هیئت علمی با روند بسیار آسان و قابل انجام به این مراکز راه می یابند و در طول یکسال ایده و تیم خود را تثبیت و آماده راه یابی به مراکز رشد و یا تاسیس شرکت های دانش بنیان می شوند. البته تسهیلاتی نیز به این تیم ها داده می‌شود. درحال حاضر حدود ۲۰ هسته فن‌آور در این مراکز مشغول به فعالیت هستند.