برپایی نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی/برگزاری ۲ کارگاه آموزشی/برپای ایستگاه سلامت

ارائه دستاوردهای پژوهشی دانشگاه پیام نور واحد آغاجاری

به گزارش یوپنا،نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دانشگاه پیام نور واحد آغاجاری شامل تالیفات اعضای هیات علمی و اساتید مدعو، مقالات، طرح های پژوهشی، پایان نامه های دانشجویی، تولیدات دانشجویی و هم چنین اختراعات اعضای هیأت علمی و دستاوردهای فارغ التحصیلان این واحد آموزشی در مراسمی افتتاح و در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفت .

این نمایشگاه با توجه به کثرت آثار ارائه شده با استقبال بسیار ویژه ای مواجه شد.

 

حمایت همه جانبه از فارغ التحصیلان کارآفرین دانشگاه پیام نور آغاجاری

همزمان با هفته پژوهش و ضرورت حمایت از فارغ التحصیلان جهت ورود به بازار کار، جلسه ای به دعوت رییس دانشگاه پیام نور آغاجاری و با حضور فرماندار و دیگر مسئولان محلی ذیربط در محل دانشگاه پیام نور این واحد برگزار شد.

لیلا اسماعیلی رییس دانشگاه پیام نور آغاجاری با اعلام این خبر اظهار داشت : به منظور حمایت همه جانبه از فارغ التحصیلان کارآفرین دانشگاه پیام نور آغاجاری در زمینه اشتغال و ایجاد کسب و کار و کمک به اقتصاد جامعه به خصوص در این شهر صنعتی، جلسه ای را با حضور فرماندار، مسئولان محلی ذیربط و فارغ التحصیلان کارآفرین در زمینه پرورش قارچ و زنبور عسل ترتیب داده شدو با ارائه نقطه نظرات و بررسی موانع موجود در راه ایجاد کسب و کار طبق توافقات به عمل آمده فرماندار با معرفی این فارغ التحصیلان به اداره صنعت و معدن تجارت و جهت هماهنگی  با بانک های عامل  و ارائه تسهیلات کم بهره، در زمینه رفع مشکلات و موانع موجود قول های مساعد داد.

برگزاری ۲ کارگاه با موضوعات “خلاقیت در کارآفرینی” و “شناخت هدف ”

همزمان با هفته پژوهش مدیریت فرهنگی با همکاری کانون کار آفرینی دانشگاه پیام نور واحد آغاجاری به منظور آشنایی دانشجویان با کسب و کار و خلاقیت در ایده آفرینی، اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی کرد . در این کارگاه ضمن تعریف خلاقیت و چگونگی تبدیل آن به ایده و دستیابی به کسب و کار مناسب با داشتن ایده های مثبت و مورد نیاز مباحث مفیدی مطرح شد. همچنین کارگاه آموزشی با موضوع “هدف” توسط کانون کار آفرینی دانشگاه پیام نور واحد آغاجاری برای دانشجویان علاقه مند به مسایل خودشناسی و روانشناسی برگزار شد.

برگزاری بازدیدهای علمی دانشجویان رشته های روانشناسی، مدیریت و حقوق

نیز در هفته پژوهش مدیریت فرهنگی دانشگاه با همکاری انجمن علمی روانشناسی بازدید علمی از مدرسه کودکان استثنایی شهرستان ترتیب دادند. در این بازدید دانشجویان با دانش آموزانی که به نوعی دچار اختلال ذهنی، بیمارهای مادرزای، و دیگر مواردی که باعث بروز پاره ای اختلالات در بین این افراد شده دیدار کردند و عوامل زمینه ساز اینگونه اختلالات را مورد بررسی قراردادند.

دانشجویان رشته های مدیریت بازرگانی، مدیریت صنعتی و حقوق نیز به منظور آشنایی با محیط های کاری مرتبط با این رشته های تحصیلی از اداره تدارکات کالا شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری و همچنین دادگستری شهرستان بازدید به عمل آوردند.

همچنین طی بازدید دانشجویان رشته حقوق از دادگستری شهرستان نیز جهت آشنایی دانشجویان این رشته تحصیلی در خصوص نحوه پیگیری و ثبت و رسیدگی به دعاوی، اعتراضات و شکایات مطرح شده و روند پیگیری اینگونه موارد توضیحاتی ارائه شد.

 

اسقرار ایستگاه سلامت کانون هلال احمر دانشجویان دانشگاه پیام نور واحد آغاجاری در سطح شهر

به مناسبت هفته پژوهش و فناوری کانون هلال احمر دانشگاه پیام نور واحد آغاجاری به مدت سه روز ایستگاه سلامت این کانون را در پارک بعثت شهرستان و فضای دانشگاه پیام نور آغاجاری مستقر کرد . در این ایستگاه سنجش فشار خون، قد، وزن و همچنین سنجش میزان قند خون به صورت رایگان برای شهروندان انجام شد .

در راستای طرح تحول سلامت، دانشگاه پیام نور واحد آغاجاری با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان اقدام به اسقرار ایستگاه خدمات مشاوره ای پیشگیری از بیماری های عفونی و انجام آزمایش های مربوطه کردند . در این ایستگاه کارشناسان بهداشت مواردی را در خصوص خطرات ابتلا به بیماری های عفونی و راه های پیشگیری از بیماری به دانشجویان ارائه کردند .