پوتین: منصفانه نیست تحریم‌های ایران در این سطح باقی بماند
پوتین: منصفانه نیست تحریم‌های ایران در این سطح باقی بماند

رئیس جمهور روسیه از ادامه یافتن تحریم‌های ناعادلانه ایران در سطح کنونی انتقاد کرد.

به گزارش یوپنا به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، گفت گروه بیست اجازه ندارد در موضوعات سیاسی خارجی دخالت کند و برخی محافل بین‌المللی دیگری برای بحث درباره بحران در سوریه وجود دارند.

وی  روز جمعه در مصاحبه با بلومبرگ در شهر ولادی وستوک روسیه گفت توافق احتمالی درباره ثابت نگه داشتن سطح تولید نفت خام ممکن است شامل مصالحه‌ای درباره سطح تولید نفت ایران باشد.
رئیس جمهور روسیه گفت:«ایران به دلیل تحریم‌ها علیه این کشور، که همه از آن خبر دارند، از سطح بسیار پایینی  شروع کرده و لذا غیرمنصفانه است که این کشور را در این سطح تحریم شده نگه داشت.»
پوتین همچنین از آمادگی کشورش برای گفتگو به منظور حل مناقشه سرزمینی با ژاپن درباره سرنوشت جزایر کوریل سخن گفت.
وی پیش از نشست سالانه سران گروه بیست  درباره مناقشه جزایر کوریل بین روسیه و ژاپن، که بازمانده دوران جنگ جهانی دوم است، گفت:« ما برسر اراضی خود معامله نمی‌کنیم. البته مسئله پیمان صلح با ژاپن، مسئله‌ای جدی است. ما به شدت خواهان آن هستیم که با دوستان ژاپنی خود راه حلی برای این مشکل پیدا کنیم. در سال ۱۹۵۶، پیمانی بین روسیه و ژاپن امضاء شد که به گونه ای تعجب‌آور، هم اتحاد جماهیر شوروی (سابق) و هم پارلمان ژاپن، آن را تصویب کردند، اما طرف ژاپنی بعدا به این توافق نامه پایبند نماند.
رئیس جمهور روسیه گفت بعد از آن هم، اتحاد جماهیر شوروی، همه توافق نامه های صلح با ژاپن را باطل اعلام کرد. چند سال پیش، همکاران ژاپنی ما خواستار بازگشت به مذاکرات دراین خصوص شدند. ما نیز این کار را انجام دادیم و با  آنها دیدار کردیم. در سال‌های اخیر، هیچ پیشنهادی در اینباره از طرف ژاپن مطرح نشده و این مسئله مسکوت مانده است. حال که طرفهای ژاپنی علاقه‌مندی خود را به بازگشت به میز مذاکرات برای گفتگو درباره این موضوع، نشان می دهند ما نیز حاضریم. ما به دنبال یافتن راه حلی هستیم که براساس آن، هیچیک از دو طرف، احساس شکست نکنند.»
قرار است مشروح این مصاحبه اختصاصی بلومبرگ با پوتین امروز ساعت پنج بعد ازظهر به وقت گرینویچ (بیست و یک و سی دقیقه به وقت تهران) پخش شود.