رئیس دانشگاه پیام نور واحد گنبدکاووس با اشاره به ضرورت علمی کردن موضوع وحدت و نهادینه کردن آن در دانشگاه‌ها، گفت: برای نخستین بار در شهرستان گنبدکاووس کانون تقریب مذاهب در دانشگاه پیام نور این شهرستان راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری یوپنا رضا یازرلو با اشاره به اینکه شهرستان گنبدکاووس از دیرباز نماد وحدت و برادری و همدلی میان اقوام و مذاهب مختلف در سطح ایران و حتی جهان اسلام بوده است، اظهار کرد: سالهای سال است که همگان از این شهر به عنوان الگو نمونه در حوزه وحدت و برادری نام می‌برند.

وی با بیان اینکه بزرگان و علمای بسیاری از جمله مرحوم حجت‌الاسلام محمدحسین سبحانی و مرحوم آخوند نوریزاد تنها بخشی از افرادی هستند که در مسیر وحدت تلاش بی‌وقفه‌ای را متحمل شدند، تصریح کرد: برادری و همدلی امروز همچون خون در رگ‌های شهر گنبدکاووس جاری و ساری است.

رئیس دانشگاه پیام نور واحد گنبدکاووس با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها باید پیشگام و طلایه‌دار مبانی و مفاهیم عمیق دینی، انقلابی و الهی باشند، خاطرنشان کرد: در تمامی حوزه‌های فرهنگی، علمی، اجتماعی، اقتصادی و حتی جامعه شناسی نیز این دانشگاه‌ها هستند که باید به عنوان پرچمدار حرکت کشور به سمت توسعه و پیشرفت با شتاب حرکت کنند.

یازرلو با اشاره به اینکه در دانشگاه پیام نور گنبدکاووس ترکیبی از همه اقوام و مذاهب ایران زمین مشغول به تحصیل هستند، ادامه داد: به همین دلیل جمعی از دانشجویان فرهیخته این دانشگاه با احساس تکلیف و برای تعمیق وحدت و همدلی و نمایان ساختن فرهنگ غنی زندگانی مردم این خطه کانون تقریب مذاهب اسلامی را دانشگاه راه‌اندازی کرده‌اند.

وی از استقبال پرشمار دانشجویان برای عضویت در این کانون خبر داد و گفت: براساس اساسنامه این کانون و برنامه‌های مصوب شورای فرهنگی دانشگاه مقرر شده است تا کانون تقریب مذهب اسلامی دانشگاه پیام نور واحد گنبدکاووس با اجرای برنامه‌های مختلف علمی، گفتمانی، فرهنگی و اجتماعی در مسیر تعمیق وحدت و همدلی و نهادینه کردن آن همت بگمارد.

رئیس دانشگاه پیام نور واحد گنبدکاووس از انتخاب یکی از دانشجویان فرهیخته اهل تسنن این دانشگاه به عنوان دبیر کانون تقریب مذاهب توسط اعضای این کانون خبر داد و تاکید کرد: امیدواریم با راه‌اندازی این کانون که برای نخستین بار در دانشگاه‌های گنبدکاووس ایجاد می‌شود بتوانیم در علمی کردن موضوع وحدت و نهادینه کردن آن کوشا باشیم.