رییس دانشگاه پیام نور گنبدکاووس گفت که این واحد آموزش عالی قابلیت تبدیل به مرکز بین الملل را دارد و در این خصوص قول های مساعدی هم داده شده است.

به گزارش خبرگزاری یوپنا، رضا یازرلو در نشست خبری با یادآوری سفر شهریور امسال رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و هیات همراه به گنبد افزود: در آن سفر هم بحث تبدیل دانشگاه پیام نور شهرستان به مرکز بین الملل مطرح و موافقت اولیه حاصل شد.

وی اضافه کرد: هم مرز بودن گنبد با ترکمنستان و قرابت های فرهنگی مردم منطقه با اتباع این کشور و نیز انجام برخی مبادلات فرهنگی و تجاری با کشورهای آسیای میانه ظرفیت خوبی برای تبدیل شدن دانشگاه پیام نور به مرکز بین الملل است.

دکتر یازرلو تصریح کرد: در پیگیری این موضوع و در جلسه ماه گذشته با وزیر علوم در مشهد مقدس ایشان قول مساعد برای بین الملل شدن مرکز پیام نور گنبد و نیز افزایش برخی رشته ها در مقطع کارشناسی ارشد را دادند.

وی گفت: دانشگاه پیام نور گنبد هم اکنون در ۲۸ رشته کارشناسی و دو رشته کارشناسی ارشد افزون بر دو هزار دانشجو دارد که برخی رشته های آن از جمله اقتصاد، روانشناسی، جامعه شناسی و جغرافیا باتوجه به ظرفیت و اعضای هیات علمی موجود قابلیت ارتقاء به کارشناسی ارشد را دارد.

رییس دانشگاه پیام نور گنبد در ادامه به فعالیت های این مرکز دانشگاهی در سه حوزه فرهنگی، ورزشی و آموزشی بجز آموزش های آکادمیک اشاره کرد و گفت: در بخش فرهنگی، پیام نور این شهرستان سه انجمن علمی و ۹ کانون دانشجویی فعال دارد.

یازرلو، برگزاری نشست های کتابخوان، نقد کتاب، نقد فیلم، برگزاری ۱۰ کارگاه آموزش تخصصی روانشاسی، حقوق و پیشگیری از آسیب های اجتماعی، دیدار با خانواده معظم شاهد و ایثارگر، راه اندازی دبیرخانه دانشجویی تقریب مذاهب و دفتر نهاد رهبری و نیز دفتر خدمات مشاوره اجتماعی و روانشناختی و برگزاری کرسی های آزاد اندیشی و مسابقات مختلف ورزشی را از مهمترین فعالیت های فرهنگی دانشگاه پیام نور گنبد برشمرد.

وی اضافه کرد: دانشگاه پیام نور گنبد در کنار فعالیت های آموزشی در حوزه آموزش های آزاد بر اساس دستورالعمل ابلاغی سازمان مرکزی نیز دوره های آموزشی تخصصی را برای دانشجویان و غیر دانشجویان با اخذ شهریه مصوب برگزار می کند.

یازرلو گفت: به شرکت کنندگان در این دوره ها مانند نرم افزارهای حسابداری، زبان خارجه، وکالت و حقوق و در ادامه برگزاری دوره های فرهنگی و هنری گواهینامه رسمی از سازمان مرکزی پیام نور داده می شود.