دبیرخانه تقریب مذاهب اسلامی در دانشگاه پیام‌نور گلستان و با رویکرد ایجاد وفاق و همدلی بین مذاهب اسلامی افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری یوپنا دبیرخانه تقریب مذاهب اسلامی در دانشگاه پیام نور گلستان با حضور مسئولان استانی و ناصر محمدی، مدیرکل فعالیت های فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه پیام نور افتتاح شد.

محمدی در آیین افتتاح این دبیرخانه با اشاره به اینکه گلستان نمونه خوبی از تقریب مذاهب اسلامی است، اظهار کرد: در این استان هم زیستی، وفاق و اتحاد بین مذاهب اسلامی به خوبی مشاهده می شود.

مدیرکل فعالیت های فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه پیام نور ادامه داد: به همین دلیل که استان گلستان الگویی برای تقریب مذاهب است، مصوبه شورای فرهنگی دانشگاه هم بر واگذاری این دبیرخانه به گلستان صورت گرفت.

وی با بیان اینکه پیش از این هم فعالیت هایی در حوزه تقریب مذاهب در دانشگاه پیام نور صورت گرفته بود اما کمرنگ بود، افزود: از امور کار را شروع کردیم و معتقدیم که در شرایط کنونی جهان اسلام، تقریب بین مذاهب اسلامی یک راهبرد اساسی است.

محمدی با اشاره به اینکه همه مسلمانان یک دشمن مشترک دارند، گفت: باوجود تفاوت های دینی و مذهبی، لازم است بین همه مذاهب اسلامی وفاق و همدلی بیشتری ایجاد شود.

وی با بیان اینکه دبیرخانه تقریب مذاهب اسلامی برپایه این استراتژی فعالیت خواهد کرد، تصریح کرد: به نظر می رسد تقریب مذاهب بیش از آنکه محتاج حرف باشد، نیازمند عمل و اخلاق است و ما به تقریب اخلاقی مذاهب نیاز داریم و آن را باید در عمل به این اخلاق نشان دهیم.

مدیرکل فعالیت های فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه پیام نور به نقش و جایگاه دانشگاه پیام نور در تقریب مذاهب اسلامی اشاره کرد و گفت: به دلیل گستره ای که دانشگاه پیام نور دارد و حضور در ۱۶ استان مرزی و ۱۴ استانی که اهل تسنن و شیعه در کنار هم زندگی می کنند، ما عملا می توانیم نقش مهمی در تقریب مذاهب ایفا کنیم.

وی با بیان اینکه فعالیت این دبیرخانه محدود به گلستان نبوده و در سطح کشور خواهد بود، گفت: جلسات این دبیرخانه در سایر استان ها هم تشکیل می شود و استان های دیگر به این دبیرخانه دعوت خواهند شد تا با هم فکری و هم اندیشی گام های مؤثری در جهت تقریب مذاهب اسلامی برداریم.