معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور گفت: دانشگاه تلاش می کند از طریق گسترش فعالیت هایی نظیر کارآفرینی و مدیریت هزینه ها، درآمد دانشگاه و بودجه پژوهشی را افزایش دهد.

به گزارش خبرگزاری یوپنا محمد علی کریمی در خصوص بودجه های پژوهشی اظهار داشت: بودجه دانشگاه پیام نور از محل بودجه های اختصاصی و دولتی تامین می شود.

وی افزود: بودجه های اختصاصی (درآمدهای اختصاصی) دانشگاه شامل شهریه های دانشجویی و سایر درآمدهای دانشگاهی است و بودجه های دولتی نیز از طریق مجلس همانند سایر سازمان ها از بودجه عمومی کشور تصویب می شود.

کریمی گفت: در این بودجه متمرکز که در سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور هزینه می شود، هزینه فعالیت های پژوهشی اعضای هیات علمی، نشریات و کتب دانشگاهی، توسعه و به روز رسانی حوزه فناوری اطلاعات و تجهیز آزمایشگاه ها لحاظ شده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ادامه داد: سهم دولت بیشتر جهت پرداخت حقوق پرسنل هزینه می شود و درآمدهای اختصاصی دانشگاه نیز علاوه بر پوشش بخشی از این حقوق، به سمت پژوهش سوق داده می شود.

وی در خصوص تامین بودجه های پژوهشی دانشگاه از طریق کارآفرینی گفت: در رابطه با موضوع کارآفرینی بیشتر مسئله توانمند سازی و بسترسازی مطرح است. دانشگاه تلاش می کند دانشجویان و دانش آموختگان در مراکز رشد و نوآوری، در قالب هسته های فناور و شرکت های دانش بنیان وارد بازار کار شوند و نوآوری و کارآفرینی صورت پذیرد.

به گفته کریمی بودجه های پژوهشی اندک بوده و تامین کننده نیازها و فعالیت های پژوهشی دانشگاه نیست.

ی یادآور شد: دانشگاه تلاش می کند با گسترش و توسعه برخی از فعالیت ها نظیر کارآفرینی و همچنین مدیریت هزینه، حداکثر استفاده از اعتبارات را ببرد و درآمدهای دانشگاهی را افزایش دهد.