حجت الاسلام والمسلمین فرید مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور استان البرز ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه و شهادت خضرت صدیقه کبری،فاطمه زهرا(س)؛از برگزاری دوره دانش افزایی اساتید هیات علمی(ضیافت اندیشه) با موضوع غرب شناسی و روشنفکری دینی در ایران معاصر با سخنرانی دکتر پور حسن از دانشگاه علامه طباطبایی خبر داد.

مسئول نهاد رهبری پیام نور البرز خبر داد: دوره ضیافت اندیشه در واقع به مثابه یک نفس و هوای تازه در بعد دانش است

به گزارش خبرگزاری یوپنا ،حجت الاسلام فرید با اعلام این خبر افزود:این دوره به مدت ۴روز (۳۲ ساعت) ا ز۲۹ دیماه آغاز و تا دوم بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور با اشاره به دوره های دانش افزایی اساتید گفت: این دوره ها از سال ۹۰ پس از طرح در شورای عالی انقلاب فرهنگی و تصویب در راستای اسلامی شدن دانشگاه ها و همچنین با هدف ارتقای سطح معلومات دینی، اخلاقی ومعنوی اساتید در دانشگاه ها پایه گذاری شد.

دکتر فرید ادامه داد: دوره ضیافت اندیشه در واقع به مثابه یک نفس و هوای تازه در بعد دانش است و از برنامه های ارزشمند هم افزایی و تبادل اندیشه در میان اساتید دانشگاه است که در نهایت منجر به پاسخگویی به بسیاری از سوالات و شبهات دانشجویان در زمینه های مختلف خواهد شد.

حجت الاسلام فرید تصریح کرد:قاسم پورحسن، دانشیار گروه فلسفه دانشگاه علامه طباطبایی است که عمده پژوهش‌های وی را می‌توان در زمینه فلسفه اسلامی دانست، وی که اخیرا کتابی را با عنوان «خوانشی نو از فارابی» به رشته تحریر درآورده معتقد است که باید خوانشی نو نسبت به میراث فلسفی خود داشته باشیم و باید بکوشیم تا غفلت‌هایی که نسبت به مغرب زمین در دروان جدید داشته‌ایم را مرتفع کنیم.

گفتنی است  زمان شروع دوره دانش افزايي از ساعت ۸ لغايت ۱۷ روز شنبه مورخ ۲۹/۱۰/۹۷ در سالن کنفرانس حوزه ریاست واقع در ساختمان امام علی(ع) در دانشگاه پيام نور استان البرز مي باشد.